بازیکن ایرانی شاغل در عمان از تفاوت‌های سخت‌افزاری دوکشور می‌گوید
 
زنیدپور: اینجا، همه‌چیز فراهم است
 
می‌گفتند تیم قحطی بود که به عمان رفتی!
 

شهروند| بالاتر بودن سطح فوتبال ایران نسبت به کشورهای حوزه خلیج‌فارس به‌خصوص کشورهایی مانند عمان، کویت، قطر، سوریه و ... باعث شده بازیکنان ایرانی نزد این کشورها از ارزش بالایی برخوردار شوند. در سال‌های گذشته هر بازیکنی قصد کرده در لیگ‌های درجه دو این کشورها به میدان برود، خیلی راحت پذیرفته شده است. یکی از این بازیکنان میلاد زنیدپور است که اخیرا به لیگ عمان پیوسته و قرار است برای تیم السویق این کشور به میدان برود. زنیدپور از شرایطش در عمان راضی است و حتی اعتقاد دارد امکانات سخت‌افزاری عمان نسبت به ایران بسیار بهتر است. او در گفت‌وگو با خبرنگار «شهروند» صحبت‌هایی را مطرح کرد که در ادامه می‌خوانید:  
 حضورت در لیگ عمان کمی شوکه‌کننده بود. چه شد که به این کشور رفتی؟
من در نیم‌فصل اول لیگ ایران به اصرار مهدی پاشازاده به تیم راه‌آهن رفتم و برای این تیم در دسته اول بازی کردم اما مشکلات این باشگاه امانم را برید. پیشنهادهایی از کشورهای تایلند، بحرین و عراق هم داشتم اما درنهایت تصمیم گرفتم عمان را انتخاب کنم. من تحقیقات زیادی درباره لیگ عمان کردم؛ حتی مدیر برنامه‌هایم که عرب‌زبان است مسائل زیادی را بررسی کرد و چون می‌دانستم در ایران دلال‌ها تعیین می‌کنند چه بازیکنی کجا بازی کند، منتظر پیشنهادهای داخلی نماندم و به لیگ عمان رفتم.
 از شرایط تیم عمانی صحبت کن. از امکانات راضی هستی؟
همه چیز در عمان ایده‌آل است. با این‌که خیلی‌ها تصور می‌کردند لیگ این کشور سطح بسیار پایینی دارد اما واقعا از لحاظ سخت‌افزاری و اهمیت این‌جا همه چیز خوب است. در فوتبال عمان شایسته‌سالاری به معنای واقعی وجود دارد و چیزی که من در این مدت فهمیدم، هیچ واسطه‌ای در انتخاب بازیکنان توسط مربیان نقشی ندارد. به‌طورکلی از شرایطم رضایت دارم.
 واکنش‌ها به حضورت در عمان خوب بود؟
حقیقتش را بخواهید، روزهای اولی که به این کشور سفر کردم، همه می‌گفتند عمان دیگر کجا است؟ مگر تیم قحطی بود که این کشور را انتخاب کردی؟ با این حال من با تحقیق به این کشور رفتم و الان هم اصلا از تصمیمم پشیمان نیستم.
 به امکانات عمانی‌ها اشاره کردی؛ چه مسائلی آن‌جا وجود دارد که در ایران مشاهده نمی‌شود؟
من هم در ایران بازی کردم، هم عراق؛ الان هم به عمان آمدم. به جرأت می‌گویم امکانات فوتبال عمان و عراق از ایران بهتر است. ما در ایران شاید دو یا سه زمین چمن استاندارد داریم که می‌شود در آن فوتبال بازی کرد. شاید از نظر مالی عمان با ایران قراردادها تفاوتی نداشته باشد اما پولی که قرارداد می‌بندید را به موقع و بدون کم و کاستی دریافت می‌کنید. من هنوز از تیم‌های ایرانی مبالغ زیادی طلبکار هستم اما از عراقی‌ها و عمانی‌هابه طور کامل پولم را گرفتم. فوتبال ایران در ظاهر حرفه‌ای است اما در عمل هیچ شباهتی به حرفه‌ای‌ها ندارد.
 انگار از فوتبال ایران بریدی؛ درست است؟
تقریبا همین‌طور است. من روزی بازیکن فیکس تیم‌ملی ایران بودم؛ مقابل برزیل بازی کردم و عملکردم مشخص است اما در فوتبال ایران آدم به خواست خودش و با تلاش زیاد نمی‌تواند به چیزهایی که می‌خواهد،‌ برسد. قصد توهین به فردی را ندارم اما فکر می‌کنم بیشتر انسان‌ها در فوتبال ایران صادق و سالم نیستند و براساس منافع خودشان کار می‌کنند. این موضوع اصلی‌ترین دلیلی است که یکی مثل من حضور در لیگ عمان یا عراق را ترجیح می‌دهد. این‌جا حداقل در مسائل حرفه‌ای فوتبال برایت زیرورو نمی‌کشند.
 تیم السویق عمان چه شرایطی دارد؟ مدعی قهرمانی هستید؟
تیمی که انتخاب کردم یک تیم متوسط است که در رده‌های میانی جدول عمان قرار می‌گیرد. با این حال امسال برنامه‌ریزی خوبی شده و قرار است نتایج بهتری کسب کنیم. یادم هست زمانی که به عراق رفتم، تیم نادی در پایین جدول بود اما بعدا توانستیم به رده سوم برسیم. در عمان هم به‌عنوان نماینده فوتبال ایران سعی می‌کنم نام کشورم را سربلند کنم.
 برخورد مردم با تو در عمان به‌عنوان یک ایرانی چطور است؟
خدا شاهد است که برخورد بدی ندیدم. عمانی‌ها رابطه خوبی با ایرانی‌ها دارند و البته ایرانی‌های زیادی نیز در این کشور زندگی می‌کنند. من همه جوره از انتخابم راضی هستم وامیدوارم بتوانم روزهای خوبی را در این کشور سپری کنم. اینها مسائلی است که مرا راضی می‌کند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/87771/زنیدپور:-اینجا،-همه‌چیز-فراهم-است