ذره‌بين
 

 

مشروب الکلی دست‌ساز  یک نوجوان را کشت
باشگاه خبرنگاران| هفت نوجوان بر اثر مصرف مشروبات الكلی دست‌ساز به بیمارستان منتقل شدند که یکی از آنان جان باخت  و حال دو نفر دیگر نیز وخیم اعلام شده است. در پی گزارش مسئولان بیمارستانی در شهرستان رشت مبنی بر انتقال سه جوان با اوضاع وخیم به واحد اورژانس، مأموران انتظامی جهت بررسی موضوع در محل حاضر شدند.   
بررسی‌ها نشان می‌داد که این سه جوان شب گذشته بعد از مصرف مشروبات الكلی دچار مسمومیت شده و به پزشك مراجعه كرده‌اند و هر سه بعد از دیالیز در كما به سر می‌برند.
 با وجود تلاش پزشكان متأسفانه یك نوجوان 17 ساله صبح روز سه‌شنبه  جان خود را از دست داد و دو تن دیگر نیز از سطح هوشیاری پایینی برخوردار بوده و در بیمارستان تحت مراقبت ویژه هستند.   
فروشنده 42 ساله مشروبات الكلی دست‌ساز كه سابقه‌دار است، توسط مأموران انتظامی دستگیر شد.  سرهنگ محمدرضا جعفری خیرخواه، معاون اجتماعی پلیس گیلان با اعلام این خبر گفت:   مصرف‌كنندگان مشروبات الكلی هفت نفر بوده‌اند كه به جز نوجوان فوت‌شده، بقیه از حال عمومی مساعدی برخوردار نیستند.   
 
سرهنگ خیرخواه با هشدار به خانواده‌ها در خصوص نظارت بیشتر بر فرزندان خود، نوجوانی را مرحله گذر از آسیب‌های اجتماعی دانست و از خانواده‌ها خواست بر عملكرد فرزندان خود نظارت بیشتری داشته باشند و نسبت به رفتاری‌های مشكوك فرزندان خود بی‌تفاوت نباشند و سعی كنند با ارتباط سالم و سازنده و همراه با محبت بر رفتار فرزندان خود كنترل مناسب‌تری داشته باشند. به گفته وی، تحقیقات پلیس در خصوص این پرونده
 ادامه دارد.

زندگی دوباره با اهدای عضو
اهداي عضو بیمار مرگ مغزی در مشهد به چهار بیمار نیازمند زندگی دوباره بخشید. اعضای بدن خاور فرنگی بيدختی 61 ساله پس از انجام مراحل تأييد مرگ مغزی و رضايت خانواده وی در بيمارستان منتصریه مشهد اهدا شد. کلیه‌های این زن  به خانم 49 ساله ساکن قوچان و آقای 57 ساله ساکن تربت حيدريه به صورت رایگان اهدا و پیوند شد.
کبد وی در بيمارستان منتصريه به آقای 52 ساله ساکن مشهد اهدا و پيوند شد و به وی زندگی دوباره بخشيد. همچنین قسمتی از پوست خاور فرنگی  به بخش سوختگي بيمارستان امام رضا(ع) برای پيوند ارسال شد.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/87765/ذره‌بين