«شهروند» از خدمت‌رسانی امدادی جمعیت هلال احمر در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گزارش می‌دهد
 
پوشش دو و نیم‌ میلیونی
 
هلال احمری ها در مراسم تشییع پیکر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به 558 نفر خدمات درمانی ارایه و 69نفر را به مراکز درمانی منتقل کردند هلال‌احمری‌ها با انتشار کارت داوطلبی یار دیرین امام (ره) به بازنشر فعالیت‌های اجتماعی آیت‌الله پرداختند
 

شهروند| صدها‌هزار نفر از اقشار مختلف مردم، از هنرمند تا کارگر و بازاری در یک حضور حزن‌آلود برای تشییع پیکر آیت‌الله اکبر‌ هاشمى رفسنجانى، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در حرم مطهر حضرت امام(ره) گرد هم آمدند؛ برای خداحافظی با مردی که در کارنامه زندگی سیاسی، اجتماعی‌اش بیش از نیم قرن مجاهدت و مبارزه را می‌توان ملاحظه کرد. «آیت‌الله» روز یکشنبه 19 دی‌ماه در 82 سالگی درگذشت و مردم از هر قشر و با هر نگاهی با شنیدن خبر درگذشت این مجاهد و مبارز سیاسی با حزن و اندوه همراه شدند.
هلال احمر در سوگ «آیت‌الله»
داوطلبان و امدادگران جمعیت هلال‌احمر با انتشار عکس کارت داوطلبی آیت‌الله‌ هاشمی، تأثر خود را از این حادثه دردناک بیان کردند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همزمان با عضویت در دوازدهمین‌ سال اجرای برنامه ملی همای رحمت داوطلبان جمعیت هلال‌احمر (ویژه‌ کمک به ایتام و خانواده‌های نیازمند در ماه مبارک رمضان) مبلغی را نیز برای تهیه سبدهای غذایی به این امر خداپسندانه اختصاص داده بود. این برنامه هر ‌سال در ماه مبارک رمضان، به همت داوطلبان و با حضور جمعی از مسئولان و خیّران نیکوکار با تأسی از سیره مولا علی(ع) برای رساندن سبدهای غذایی حاوی مایحتاج یک ماهه افراد محروم شناسایی شده در تهران و شهرهای مختلف کشور اجرا می‌شود که رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این حرکت خداپسندانه سابقه همراهی و مشارکت داشت.
پیام‌های جداگانه تسلیت رؤسای  سازمان جوانان و داوطلبان
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر ارتحال ملکوتی یار دیرین انقلاب، امام(ره) و مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله ‌هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت. پیام تسلیت دکتر مسعود حبیبی بدین شرح است: «انالله و انا الیه راجعون. ضایعه ارتحال ملکوتی حضرت آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی، ایران اسلامی را عزادار نمود. این فقدان بزرگ، تأثر و تألم رهبر عزیز انقلاب اسلامی و مردم بزرگوار ایران را رقم زد. ایشان که با فداکاری و از خودگذشتگی دوران نوجوانی و جوانی عمر خویش را در راه اعتلای ایران اسلامی گذراند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز با حضور در عرصه‌های مختلف یاریگری مطمئن و خستگی‌ناپذیر برای امام(ره)، انقلاب و مقام معظم رهبری بود، با اندیشه والای خود همواره در راه تربیت نسل جوان امیدوار و آینده‌ساز کشور کوشش فراوان نمود. اینجانب فقدان ایشان را از طرف خود و کلیه کارکنان و جوانان داوطلب جمعیت هلال‌احمر به محضر مقام معظم رهبری، خانواده معزز آن مرحوم و ملت بزرگ ایران تسلیت عرض می‌نمایم.» رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر نیز با صدور پیام تسلیتی به مناسبت رحلت آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی گفت: آن مرحوم، مرکز و مبدأ حرکت خیل عظیمی از مردم نیکخواه در مسیر نهضت جهانی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر و عملیات انسان‌دوستانه فراوانی در سطح ملی و فراملی شد. متن پیام فرحناز رافع بدین شرح است: «بسم‌الله الرحمن الرحیم. انا لله و انا الیه راجعون. درگذشت حضرت آیت‌الله اکبر ‌هاشمی رفسنجانی، داوطلب پیشکسوت و ثابت‌قدم، از عناصر تاثیرگذار در تحقق اهداف بلند و متعالی جمعیت هلال‌احمر و همچنین  چهره ممتاز و دلسوز واقعی مردم، موجب تأسف و تأثر خانواده بزرگ این سازمان شد. آن مرحوم  از زمره سابقون اعضای بزرگوار و والامنشی بود که با اندیشه بلند و تجربه گران‌سنگ سال‌های متمادی دانش، اخلاق و ادب بخشندگی را توأمان در خدمت تربیت نسل اعضا و داوطلبانی  نوآور و نواندیش و توانمند گرفته بود و مرکز و مبدأ حرکت خیل عظیمی از مردم نیکخواه در مسیر نهضت جهانی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر و عملیات انسان‌دوستانه فراوانی در سطح ملی و فراملی  شد. مشی آن زنده‌یاد، صدق گفتار و عمل بود که  در طول عمر شریف خود به معنای واقعی کلمه در عرصه نوعدوستی  نشان داد و تا پایان حیاتش بر آن پایبند ماند. خانواده اعضا و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر یاد آن فقید سعید و مشی اخلاقی او را گرامی می‌دارد و از خداوند متعال برای آن سفرکرده، رحمت بیکران و رضوان و برای خاندان مکرمش، صبر و بردباری مسألت می‌نماید.»
پوشش امدادی مراسم تشييع پيكر آيت‌الله
رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال‌احمر با اشاره به پوشش امدادي مراسم تشييع پيكر حضرت آيت‌الله ‌هاشمي رفسنجاني، اظهار داشت: 185 نیروی امدادی به همراه پزشكان داوطلب در سرتاسر مسير برگــزاري مراسم براي امدادرساني به هموطنان حضور پیدا کردند. مرتضي سليمي با اشاره به بكارگيري ٥٢ دستگاه آمبولانس تاكيد كرد: علاوه بر استقرار آمبولانس در سرتاسر مسير، ١٠ دستگاه خودرو پشتيباني، ٣ دستگاه اتوبوس‌آمبولانس، يك دستگاه خودرو فرماندهي و ارتباطات و ٢ فروند بالگرد نيز براي پوشش امدادي مراسم تشييع پيكر حضرت آيت‌الله‌ هاشمي رفسنجاني بكارگيري شد. رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال‌احمر عنوان كرد: فرماندهي و هدايت عمليات  پوشش امدادي مراسم برعهده جمعيت هلال‌احمر استان تهران قرار داده شد. در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله ‌هاشمی رفسنجانی در حرم امام(ره)، با نامساعد شدن حال آیت‌الله امامی کاشانی و آیت‌الله حسن صانعی با حضور امدادگران هلال‌احمر خدمات امدادی لازم ارایه شد و با همکاری تیم پزشکی و امدادی آیات از صحن مطه ر امام راحل خارج شدند.
ارايه خدمات درمان سرپایی به 558 نفر
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران نیز با اشاره به اینکه فرماندهي و هدايت عمليات پوشش امدادي مراسم تشییع پیکر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام برعهده این جمعيت قرار داشت، از ارایه خدمات درمان سرپایی به 558 تن از شرکت‌کنندگان در این مراسم خبر داد. حسین کتابدار گفت: تعداد 74 تیم عملیاتی هلال‌احمر متشکل از 2 پزشک، 2 پرستار، 130 نجاتگر کادر و 205 نجاتگر داوطلب، پوشش امدادی مراسم تشییع پیکر آیت‌الله رفسنجانی را که با حضور حدود 2 و نیم‌میلیون نفری هموطنان از سراسر کشور همراه بود، بر عهده داشتند. وی با بیان اینکه درمجموع 339 امدادگر و نجاتگر در قالب تیم‌های عملیاتی در مراسم روز گذشته حضور داشتند، افزود: این امدادگران از صبح تا پایان مراسم به 558 تن از شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع، خدمات درمان سرپایی ارایه دادند. کتابدار همچنین با اشاره به مصدومیت 627 نفر در طول برگزاری مراسم گفت: 69 نفر توسط نیرهای امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال‌احمر برای اعزام به مراکز درمانی تحویل عوامل اورژانس شدند. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران با اشاره به اینکه پوشش امدادی مراسم با حضور  نیروهای عملیاتی و تجهیزات امدادی 5 استان معین تهران انجام شد، افزود: درمجموع علاوه بر استقرار 52 آمبولانس در سراسر مسير تشییع پیکر از اطراف دانشگاه تهران تا مسیرهای منتهی به حرم مطهر امام راحل (ره)، ١٠ دستگاه خودروي پشتيباني، ٣ دستگاه اتوبوس آمبولانس، يك دستگاه خودروي فرماندهي و ارتباطات و ٢ فروند بالگرد براي پوشش امدادي مراسم تشييع پيكر حضرت آيت‌الله‌ هاشمي رفسنجاني بكارگيري شد.

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر در پی ارتحال آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر نیز در پی ارتحال آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیام تسلیتی صادر کرد. متن پیام نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر به این شرح است:   «بسم الله الرحمن الرحیم «انا لله و انا الیه راجعون» ارتحال اسفبار و جانکاه عالم و مجاهد، حضرت آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی، یار راستین امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی را به رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران تسلیت و تعزیت می‌گویم. مرحوم آیت‌الله ‌هاشمی رفسنجانی، مردی که از عنفوان جوانی با عشق و دلدادگی در محضر امام خمینی رشد یافت و از آغازین روزهای نهضت اسلامی برای امام، یاری شجاع، سختکوش و فداکار بود. سختی و رنج دوران پیش از پیروزی و زندان و شکنجه در آن دوران نه‌تنها وی را از پای درنیاورد که آبدیده‌تر کمر به خدمت انقلاب اسلامی بست. از هنگامه پیروزی انقلاب، به‌عنوان یکی از استوانه‌های انقلاب، همراه  با ملت سلحشور و شهیدپرور ایران در کنار امام، نستوه و استوار ایستاد. از آن روز تا پایان عمر پربرکت خویش، تمام اندیشه و همت و شجاعت خویش را به کار بست تا انقلاب اسلامی را در ایران به‌عنوان یک نظام دینی مردم‌سالار به جهانیان بنمایاند. در تمام دوران رهبری آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، همراه با عشق و علاقه و مهرورزی، رهبر انقلاب را همراهی کرد و از یاری رساندن به وی هم دریغ نورزید. به حق باید گفت که آیت‌الله ‌هاشمی رفسنجانی از مصادیق بارز «رجال صدقوا ما عاهدو الله علیه» است که با دلی لبریز از ایمان و کوله‌باری از عمل صالح به پیشگاه حضرت حق بار یافت. این مصیبت جانکاه را به ملت شریف ایران و خانواده محترم و معزز وی و همچنین جمعیت هلال‌احمر  تسلیت گفته و از خداوند متعال برای آن بزرگمرد غفران و رحمت الهی خواستارم.»

رئیس جمعیت هلال‌احمر در پیامی ارتحال آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت

رئیس جمعیت هلال‌احمر در پیامی ارتحال یار دیرین امام و رهبری، حضرت آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت. متن پیام تسلیت دکتر ضیایی بدین شرح است: «ضایعه درگذشت آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی، یار صدیق امام و رهبری را از طرف خود و کلیه کارکنان، امدادگران، نجاتگران، داوطلبان و جوانان جمعیت هلال‌احمر به محضر مقام معظم رهبری، خانواده آن مرحوم و ملت بزرگ ایران تسلیت عرض می‌نمایم.»


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/87743/پوشش-دو-و-نیم‌-میلیونی