تئاتر
 
زیرزمین تا پشت بام
 

 

حمید امجد کاری را روی صحنه برده است که اگر می‌خواهید بخشی از زمان خود را در روز تعطیل در سالن تئاتر بگذرانید، بد نیست این اثر را ببینید. اثر امجد با نام «سه خواهر و دیگران» روی صحنه رفته است و امیر اثباتی  به‌عنوان طراح، رضا مرتضوی آهنگساز و افشین‌هاشمی، ریحانه سلامت، معصومه رحمانی، مارال آتشی، رامین سیاردشتی، علیرضا ناصحی، داریوش موفق، محسن حسینی، پیام امیرعبداللهیان، سام کبودوند، بهنوش بختیاری و جمشید جهان‌زاده بازیگران این اثر هستند. امجد اثر خود را در مجموعه فرهنگی -هنری تئاتر شهر به روی صحنه برده است.
نگارش متن این نمایش توسط خود امجد انجام شده است و در آن مضاف بر این‌که به رخدادها و شخصیت‌هایی واقعی از زندگی شخصی آنتوان چخوف اشاره شده، رخدادها و شخصیت‌هایی از چند اثر او همچون «باغ آلبالو» و «سه خواهر» نیز در کنار پاره‌هایی از موقعیت و رخدادهای «شاه لیر» شکسپیر حضور دارند. اجرای این نمایش تا
9 مهر ادامه خواهد داشت.
 2) «از زیرزمین تا پشت‌بام» نام نمایش دیگری است که به تازگی روی صحنه رفته است. این نمایش را «افسانه ماهیان» کارگردانی کرده و در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفته است. «از زیرزمین تا پشت‌بام» نوشته مهین صدری و دومین همکاری صدری و ماهیان بعد از نمایش «هم‌هوایی» است. الهام کردا، صابر ابر، هوتن شکیبا و مارین ون هولک بازیگران این نمایش هستند.
3) نمایش «همسایه‌ آقا» نوشته «حسین کیانی» است. کیانی در این نمایش، طراحی و کارگرادنی را نیز خود برعهده داشته است.  در اجرای این اثر، فریده سپاه منصور، علیرضا آرا، حبیب دهقان‌نسب، رویا میر علمی، شهرام حقیقت دوست، خاطره اسدی، امیررضا دلاوری و مهدی پاکدل به‌عنوان بازیگر با کیانی همکاری کرده‌اند و حیدر ساجدی به‌عنوان آهنگساز، علی خان‌بگی مجری طرح، محمد گودرزیانی دستیار کارگردان، برنامه‌ریز و مدیر تولید، کارن کیانی دستیار دوم کارگردان، حمید حسینی و اشکان دلاوری مدیران صحنه و کامران چیذری به‌عنوان عکاس در کنار کارگردان بوده‌اند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/74666/زیرزمین-تا-پشت-بام