فروش آنتن زنده حراج سلامت مردم
 

 

|  علی موسوی  |  پزشک|

آن روز دوشنبه ۸ شهریور ساعت ۷ شب تازه از اورژانس آمده بودم پاویون پزشکان تا کمی استراحت کنم. تلویزیون روی شبکه سلامت و برنامه راجع به عینک بود. همان‌طور که مشغول خوردن شام بودم، گهگاهی نگاهم به تلویزیون بود. ناگهان جمله مجری که میهمان برنامه را معرفی می کرد، توجهم را جلب کرد آقای دکتر(!) مرتضی غ. عضو انجمن بينايي‌سنجي ایران و چشم‌پزشک کمی جا خوردم مگر می‌شود کسی چشم‌پزشک باشد و عضو انجمن بینایی‌سنجی باشد؟ این تعجب همان لحظه مرا به سایت نظام‌پزشکی کشاند و با جست‌وجوی نام میهمان‌های برنامه متوجه شدم خانم عطیه ح. و آقای مرتضی غ. هردو داراي تحصیلات لیسانس در زمینه بینایی‌سنجی بودند. پس چرا مجری آنها را این‌گونه معرفی کرد؟ با خوشبینی گفتم شاید مجری عادتا همه را دکتر خطاب می‌کند.
برنامه ادامه پیدا کرد و شام من ناتمام مانده بود. درتمام مدت برنامه بیمار کارشناس لیسانسیه برنامه را دکتر و چشم‌پزشک خطاب می‌کرد و از ایشان سوالاتی خارج از صلاحیت علمی و حرفه‌ای ایشان می‌پرسید و ایشان نیز با اعتماد به‌نفسی مثال‌زدنی در مورد ناخنک، فلوتر، لیزیک و... اظهارنظر می‌کردند.شام سرد شده بود، برنامه هم با تشکر از خانم و آقای دکتر رو به اتمام بود و من داشتم به خبری فکر می‌کردم که  اخیرا منتشر شد و  فردی که دارای پرونده تخلف در نظام‌پزشکی بود، مدتی قبل به‌عنوان میهمان یکی از برنامه‌های سلامت ‌حور صداوسیما حضور مکرر داشت که حتی صدای رئیس ‌کل نظام‌پزشکی، آقای دکتر زالی نیز درآمد.
موضوع مشابهی هم چندی پیش توسط آقای احمدرضا جمشیدی، رئیس انجمن روماتولوژی ایران نیز منتشر شد که یک برنامه تلویزیونی خاص با گرفتن پول از مهم آنان برنامه و بدون نظرخواهی از نظام‌پزشکی و  آنتن را دراختیار آنها قرار می‌داده است. چه خوب است اگر قرار است برنامه سیما رپورتاژ آگهی باشد، در ابتدای برنامه این موضوع ذکر شود و همچنین صادقانه نسبت به معرفی میهمانان اقدام شود و در بيان سطح تحصیلات آنها نیز تقلبی صورت نگیرد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/73817/فروش-آنتن-زنده -حراج-سلامت-مردم