تاریخ‌سازی ولز، برتری قابل پیش‌بینی سوییس
 
شوک به «سه‌شیر»ها
 

 

شهروند|  روز دوم مسابقات جام ملت‌های اروپا 2016 با برگزاری 3 دیدار از گروه A و B پیگیری و تکلیف این 2 گروه بعد از انجام یک بازی مشخص شد. بعد از پایان روز دوم فرانسه در صدر گروه اول قرار گرفت و ولز در کمال شگفتی صدرنشین گروه دوم شد.
سوییس رقیب فرانسه شد
بعد از پیروزی فرانسه در دیدار افتتاحیه مقابل رومانی، تیم‌های سوییس و آلبانی برای بالابردن شانس صعود خود از گروه اول مقابل یکدیگر به میدان رفتند. جالب‌ترین نکته در این دیدار قرار گرفتن 2 برادر با 2 ملیت متفاوت مقابل یکدیگر بود. گرانیت‌ژاکا برای سوییس و تولانت ژاکا برای آلبانی بازی می‌کردند و جالب‌تر این‌که مادرشان نیز در ورزشگاه حضور داشت. این دیدار که با گل زودهنگام سوییس و اخراج کاپیتان آلبانی در دقایق ابتدایی همراه بود، درنهایت با برتری یک گله سوییسی‌ها به پایان رسید تا آنها درکنار فرانسه مدعی اصلی صعود از این گروه باشند.
تاریخ‌سازی یاران گرت بیل
با این‌که قبل از نخستین دیدار گروه دوم یورو 2016 خیلی از کارشناسان شانس اسلواکی را برای پیروزی مقابل ولز بیشتر می‌دانستند، درخشش ستاره رئال‌مادرید کفه ترازو را به سمت تیم بریتانیایی سنگین‌تر کرد. ولزی‌ها که نخستین حضورشان در تاریخ جام ملت‌های اروپا را تجربه می‌کنند، توانستند با ضربه ایستگاهی گرت بیل از اسلواکی پیش بیفتند و درنهایت با نتیجه 2 بر یک از سد این حریف سرسخت بگذرند. این نخستین پیروزی تاریخ ولز در جام ملت‌های اروپا بود که این تیم را در صدر جدول گروه دوم قرار داد.
طلسم سه شیرها شکستنی نیست
روی ‌هاجسون که با تعدد ستاره‌های جوان و آماده لیگ برتر کار سختی برای انتخاب ترکیب اصلی انگلیس مقابل روسیه داشت، شب تلخی را در فرانسه سپری کرد. سه شیرها که برای شکستن طلسم نبردن در نخستین بازی یورو پای به میدان گذاشته بودند،‌ برای رسیدن به گل تا دقیقه 73 صبر کرد تا روی ضربه ایستگاهی اریک دایر از حریف روس خود پیش افتاد. انگلیسی‌ها که خودشان را برای جشن بعد از پیروزی آماده می‌کردند، در دقیقه 92 توسط واسیلی برژوتسکی غافلگیر شدند تا شب تلخی را پشت سر بگذارند. سه ‌شیرها که با کاپیتانی وین رونی وارد زمین شده بودند، با این تساوی پایین‌تر از ولز قرار گرفتند و نتوانستند طلسم نبردن در بازی اول یورو را بشکنند.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/66411/شوک-به-«سه‌شیر»ها