رویای بزرگان برای حضور درجمع 8 تیم برتر
 
آبی‌ها روی خط آتش
 

 

شهروند| درچلسی، بهترین‌ها آتش می‌گیرند تا از خاکسترشان افسانه موقتی متولد شود و حداقل در سال‌های اخیر همیشه موقت‌ها، آرزوی صاحبان برج عاج را تا آستانه تحقق پیش برده‌اند. اگر آورام گرانت مطلقا گمنام بلافاصله پس از اخراج اول مورینیو از چلسی، آرزوی دیرینه آقای خاص را با حضور در فینال لیگ‌قهرمانان برآورده ساخت، این‌بار گاس هیدینک در دومین دوره مربیگری موقت در لندن، رویای رسیدن به استانداردهای شکست‌ناپذیری آرسنال 2004 را به نمایندگی از مورینیو آن هم در نخستین ماه‌های دومین اخراج آقای خاص به مرز واقعی‌شدن رسانده است! چلسی شکست‌ناپذیر هیدینک امشب در استمفورد بریج، باید شکست 2 بر یک دوررفت یک‌هشتم ‌نهایی لیگ‌قهرمانان اروپا در خانه پاری‌سن‌ژرمن را جبران کند. رقبای ثابت مراحل حذفی 3 فصل اخیر لیگ‌قهرمانان، این‌بار سرسخت‌تر از 2 دوره قبلی در لندن به میدان می‌روند. نه پاری‌سن‌ژرمن به اندازه مرحله یک‌چهارم نهایی 2 فصل پیش در موضع قرار دارد و نه چلسی مثل مرحله یک‌هشتم نهایی فصل قبل، حداقل در اروپا، ‌سهل‌انگار است. زوما، کاستا و تری، غایبان چلسی هستند و متوئیدی همراه پاستوره، وراتی و آئوریه محروم شده ازسوی باشگاه پاریسی، توان همراهی میزبان را ندارند. فلیکس بریش آلمانی به کمک لوپ و بورش، تیم داوری رقابت بزرگ را تشکیل می‌دهند.
نکات آماری
 چلسی در 10 دوره از 13 دوره اخیر به‌عنوان تیم اول از مرحله گروهی لیگ‌قهرمانان صعود کرده است./  چلسی در 4 تجربه ضربات پنالتی در لیگ‌قهرمانان 3بار باخته اما با تنها پیروزی‌اش، تنها قهرمانی یک تیم لندنی در تاریخ جام باشگاه‌های اروپا و لیگ‌قهرمانان را رقم زده است!/  پاری‌سن‌ژرمن درمرحله یک‌چهارم نهایی 3 دوره اخیر لیگ‌قهرمانان حاضر بوده است./   هریک از 5 رویارویی اخیر 2 تیم با گل همراه شده است.
بازی زودهنگام
در دیگر بازی شب دوم دور برگشت مرحله یک‌هشتم‌ نهایی لیگ‌قهرمانان اروپا از ساعت
30: 20 به وقت تهران، زنیت در خانه از بنفیکا پذیرایی می‌کند. برگزاری بازی در روسیه، دلیل زودهنگام برگزارشدن این رقابت درمقایسه با زمان معمول لیگ‌قهرمانان (15: 23) است. بنفیکا در بازی رفت، 10نفره یک بر صفر میهمان روس خود را برد و حالا در یک قدمی رسیدن به مرحله‎‌ای است که آخرین‌بار در فصل 2006-2005 تجربه کرد؛ یک‌چهارم ‌نهایی!


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/59450/آبی‌ها-روی-خط-آتش