... رعدوبرق در شمال کشور
 

 

براساس نقشه‌های پیش‌یابی هوا‌شناسی با نفوذ جریانات شمالی روی سواحل شمالی کشور از امروز شاهد رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید در استان‌های اردبیل، نیمه‌شرقی مازندران، گلستان و ارتفاعات سمنان خواهیم بود. نقشه‌های هوا‌شناسی نشان می‌دهند تحت‌تأثیر این پدیده امروز ۱۵شهریورماه در استان‌های خراسان‌شمالی، گلستان، شرق مازندران و ارتفاعات تهران وقوع رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید دور از انتظار نیست. براساس تأکید سازمان هوا‌شناسی با توجه به آب‌گرفتگی معابر عمومی و خطرات ناشی از رعدوبرق در مناطق یادشده ضروری است هموطنان اقدامات پیشگیرانه‌ای را برای جلوگیری از خسارات احتمالی به عمل آورند.   
بارش باران همراه با رگبار و رعدوبرق همچنان در بخش‌هایی از جنوب کشور امری محتمل بوده و خلیج‌فارس طی امروز وضع مواج خود را حفظ خواهد کرد.  پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده بارش باران در استان‌های مازندران و گلستان ادامه داشته باشد.   در این مدت شمال استان‌ البرز نیز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب شاهد رگبار، رعدوبرق پراکنده و وزش باد خواهد بود. طی امروز و فردا در برخی مناطق دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس و به‌صورت ضعیف در ارتفاعات البرز، ابرناکی، رگبار موقتی، باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.  شدت بارش‌ها روز یکشنبه در استان‌های واقع در دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس بیشتر خواهد بود.  در این مدت در برخی مناطق استان هرمزگان و جنوب استان کرمان نیز افزایش ابر و رگبار و رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. همچنین روز یکشنبه ناپایداری‌ها در نواحی ذکر شده با شدت کمتری ادامه خواهد داشت.   
کمینه و بیشینه هوای تهران شنبه این هفته بین ۲۲ تا ۳۶ درجه بالای صفر خواهد بود و نقشه‌های هوا‌شناسی نشان می‌دهند، آسمان تهران نیز در این روز کمی ابری در بعدازظهر با افزایش ابر و با گرد و خاک همراه خواهد بود.  
در شبانه‌روز گذشته بین مراکز استان‌ها، اهواز با ۴۵ درجه سانتیگراد و شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری هنگام شب با حدود ۷ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و خنک‌ترین شهرهای
 کشور بودند. 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/5255/----رعدوبرق-در-شمال-کشور