از تالار چه خبر
 

 

  سیف با راه‌اندازی بورس ارز موافقت کرد|  محمدرضا پورابراهیمی، عضو شورایعالی بورس از موافقت این شورا با تأسیس بورس ارز خبرداد و گفت: رئیس‌کل بانک مرکزی هم موافق راه‌اندازی بورس ارز است. پس از ماه‌ها مطالعه و بررسی، شورایعالی بورس با تأسیس بورس ارز موافقت کرده است. با توجه به تجربه و پتانسیل بالای بورس کالا به‌عنوان یکی از ارکان بازار سرمایه، معاملات آتی ارز در این بورس راه‌اندازی خواهد شد.
  صندوق مشترک سرمایه‌گذاری بورس‌های اسلامی| محمدرضا محسنی، مدیرعامل سمات در اجلاس بورس‌های عضو سازمان کنفرانس اسلامی (OIC) پیشنهاد تشکیل یک صندوق سرمایه‌گذاری میان اعضای این کنفرانس را ارایه داد و گفت:  کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی نقاط مشترک زیادی در زمینه واحد پولی، مدیریت معاملات براساس قوانین و مقررات اسلامی و غیره دارند که می‌توان با راه‌اندازی یک صندوق سرمایه‌گذاری مشترک، گام‌های بلندی را برای گسترش روابط‌های تجاری و اقتصادی برداشت.
  قابلیت اوراق بهادار شدن کالاها در بورس کالا|  قاسم محسنی، عضو هیأت‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به آغاز معاملات گواهی سپرده کالایی در بورس کالا گفت: گواهی سپرده کالایی به دارندگان کالا این امکان را می‌دهد، کالای خود را به سپرده و اوراق بهادار تبدیل کنند. معامله این اوراق بهادار درواقع معامله همان کالاها محسوب می‌شود. با این امکان که نگهداری آن کالاها در انبارهای مورد تأیید بورس کالا فراهم شد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/50325/از-تالار-چه-خبر-