عدد خبر
 

 

40 میلیون دلار ارزبری واردات چادر مشکی

علیرضا حائری، عضو هیأت‌مدیره جامعه متخصصین نساجی ایران از ارزبری ۴۰‌میلیون دلاری واردات پارچه چادر مشکی در هر ‌سال خبر داد و گفت: برای جلوگیری از واردات پارچه لباسی به نام چادر مشکی، چند بار با سازمان توسعه تجارت مکاتبه کردیم ولی به نتیجه نرسید. تاکنون میلیون‌ها دلار ارز به مقوله واردات چادر مشکی به کشور اختصاص داده شده است.

60 درصد تعطیلی واحدهای صنعتی صحت ندارد

محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت در پاسخ به سوالي مبني بر اين‌که يکي از نمايندگان مجلس تعطيلي واحدهاي توليدي را 60‌درصد اعلام کرده است، افزود: آمار تعطيلي 60‌درصد واحدهاي توليدي را تکذيب مي‌کنم. وي ادامه داد: در حال حاضر 90‌هزار واحد توليدي در کشور وجود دارد که حدود 15‌هزار واحد که آن هم واحدهاي کوچک هستند تعطيل شده‌اند.

700 هزار واحد صنفی بدون مجوز فعالند

حدود 3‌میلیون صنف در کشور وجود دارد که از این تعداد 600 تا 700‌هزار آن بدون مجوز فعالیت می‌کنند. 45‌درصد از این اصناف توزیعی، حدود 30‌درصد تولیدی و 25‌درصد باقی مانده خدماتی هستند. از 80‌هزار واحد صنعتی کوچک هم 22‌هزار واحد با ظرفیت زیر 50‌درصد و 18‌هزار واحد با ظرفیت بین 50 تا 75‌درصد فعالیت می‌کنند.

70 درصد صادرات کشور تنها به 5 کشور

طاهر شه‌حامد، مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران با اشاره به این‌که تعداد صادرکنندگان برتر کشور 300نفر است،گفت: 70‌درصد صادرات کشور تنها به 5 کشور است که این موضوع بسیار برای ایران خطرناک است زیرا تمرکز ریسک بر بازارهای هدف معدود را به‌وجود می‌آورد. باید برنامه‌ریزی‌ها به‌گونه‌ای باشد که تعداد بازارهای هدف و مقاصد صادراتی به 50 کشور برسد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/4999/عدد-خبر