6 مامور پلیس در این حادثه بازداشت شدند
 
رگبار پلیس به خودروی متهم به قتل
 

 

شهروند|ماموران پلیس سبزوار که برای دستگیری یک متهم به قتل، به تهران اعزام شده بودند پس از تعقیب و گریز پلیسی خودوری پراید مظنونان را به رگبار بستند. این حادثه با کشته‌شدن 3 سرنشین خودرو و زخمی شدن یک نفر دیگر درحالی به پایان رسید که بازپرس جنایی پایتخت 6 مامور تیرانداز را بازداشت کرد.
ساعت 2 بامداد روز دوشنبه صدای شلیک‌های پی در پی گلوله به یک خودروی پراید، در منطقه افسریه تهران توجه خودروهای عبوری را به خود جلب کرد. شاهدان حادثه با مخابره این تیراندازی پلیس را در جریان ماجرا قرار دادند، با اعزام اکیپی از ماموران کلانتری 157 مسعودیه به صحنه حادثه مشخص شد 6مامور اداره آگاهی سبزوار عاملان این تیراندازی بوده که با اسلحه کلاشینکف به سمت این خودرو شلیک کرده بودند. بررسی‌ها نشان می‌داد 2 نفر از سرنشینان کشته شده و 2 نفر دیگر به شدت مجروح شده‌اند. با اعلام این خبر به قاضی منافی‌آذر بازپرس ویژه قتل پایتخت بلافاصله او به همراه تیمی از تشخیص هویت و کارآگاهان جنایی به محل حادثه رفتند. بررسي‌هاي ابتدايي نشان می‌داد تیرهای زیادی به خودروی پراید شلیک شده است که همین تیراندازی باعث مرگ 2 نفر از آنها شده بود. وقتی بررسی‌های اولیه بازپرس پرونده نشان داد ماموران اداره آگاهی سبزوار که با نیابت قضائی قصد دستگیری یک متهم به قتل را در تهران داشته‌اند بدون رعایت قانون بکارگیری سلاح به سمت این خودرو شلیک کرده‌اند دستور بازداشت این 6 مامور را صادر کرد.
 همزمان با بازداشت مأموران پلیس تیمی از کارشناسان رسمی و اسلحه‌‌شناس‌های تشخیص هویت مأموریت پیدا کردند تا با بررسی صحنه تیراندازی، تعداد گلوله‌های شلیک شده و چگونگی اصابت گلوله‌ها به خودروی پراید را بررسی کنند. این درحالی بود که یکی دیگر از سرنشینان پراید که به خاطر این تیراندازی به شدت مجروح شده بود در بیمارستان جان سپرد.
صبح دیروز تنها بازمانده این خودرو که همچنان به علت تیرخوردن به ناحیه لگن در بیمارستان بستری است به بازپرس پرونده گفت: «من سرباز هستم و بامداد روز دوشنبه برای رفتن به محل خدمت از خانه‌مان در منطقه پاکدشت خارج شدم. همان موقع یک خودروی پراید مقابل پایم توقف کرد و من سوار آن شدم. تا این‌که وقتی به سه‌راه افسریه تهران رسیدیم ناگهان صدای شلیک گلوله به گوشم رسید. راننده کنترل فرمان از دستش خارج شده بود، از پنجره بیرون را نگاه کردم، چند مامور درحالی‌که به خودروی ما دستور ایست می‌دادند درحال شلیک کردن بودند، من هم در همین زمان تیر خورده و به خاطر شدت خونریزی بیهوش شدم و دیگر متوجه چیزی نشدم.»
با ادعاهای این سرنشین خودرو بازپرس منافی‌آذر دست به تحقیق از 6مامور بازداشت شده زد. این ماموران درباره تیراندازی به سرنشینان خودروی پراید گفتند: «چند روز قبل با نیابت قضائی از سبزوار به تهران آمدیم تا یک متهم به قتل را دستگیر کنیم. بامداد روز دوشنبه او را درحالی‌که سوار یک خودروی پراید شده بود، در منطقه پاکدشت شناسایی کردیم. همین موضوع کافی بود تا تعقیب و گریز پلیسی آغاز شود. دستور ایست دادیم اما این خودرو با سرعت سرسام‌آور قصد فرار داشت تا این‌که در  سه‌راه افسریه سرنشینان پراید از خودرو پیاده شدند و درحالی‌که قمه در دست داشتند به سمت ما حمله‌ور شدند به همین خاطر مجبور به تیراندازی شدیم که این حادثه رخ داد.»
تحقیقات برای روشن شدن زوایای مبهم پرونده در شعبه سوم دادسرای جنایی پایتخت درحالی ادامه دارد که 6 مامور اداره آگاهی سبزوار در بازداشت به سر می‌برند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/47284/رگبار---پلیس -به-خودروی-متهم-به-قتل