معاون دانش‌آموزی سازمان جوانان در بازدید از نمایشگاه نهادها و سازمان‌های متولی امور کودکان:
 
نخستین کسی که می‌تواند هنگام زلزله به کودک کمک کند، خود اوست
 

 

شهروند| صبح روز گذشته نخستین آیین تجلیل از پیشکسوتان حوزه کودک به مناسبت هفته ملی کودک برگزار شد. این مراسم با حضور رئیس سازمان بهزیستی، معاون پیش‌دبستانی و دانش‌آموزی سازمان جوانان هلال‌احمر، هوشنگ مرادی‌کرمانی نویسنده حوزه کودک و نوجوان، مریم نشیبا گوینده رادیو و برنامه شب‌بخیر کوچولو، عبدالجبار کاکایی شاعر و جمعی از فعالان حوزه کودک و مدیران مهدهای‌کودک سراسر کشور برگزار شد. اجرای این مراسم را نیز گیتی خامنه، مجری کودک صداوسیما برعهد ه  داشت.
اهمیت پرداخت  به شعر کودکان
در ابتدای این برنامه دکتر ابراهیم طلایی عضو هیأت‌ علمی دانشگاه تربیت مدرس درخصوص فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه کودکان و اهمیت تربیت درست در داخل مهدهای‌کودک و خانواده‌ها به ارایه نکاتی پرداخت. همچنین پس از آن عبدالجبار کاکایی نکاتی درخصوص اهمیت پرداختن به شعر کودکان مطرح کرد. در ادامه سرودی که شعر آن را عبدالجبار کاکایی سروده بود به صورت گروهی اجرا شد و جمعی از اعضای مهدکودک مولود به مشاعره پرداختند و دکلمه اجرا کردند. در پایان از فعالان حوزه کودک و پیشکسوتان این حوزه تقدیر و هدایایی به رسم یادبود به آنها اهدا شد.
ضرورت آموزش به کودکان
معاون دانش‌آموزی سازمان جوانان هلال‌احمر در بازدید از نمایشگاه نهادها و سازمان‌های متولی امور کودکان گفت: «دروازه ورود به سازمان جوانان هلال‌احمر، غنچه‌های عضو این سازمان هستند و به همین منظور توجه به رده سنی کودکان برای این سازمان اهمیت بسیاری دارد.» سعید بابایی در ادامه افزود: «بر همین اساس در هفته ملی کودک، برنامه‌های مهمی ازجمله اجرای «طرح دست‌های مهربان»، برگزاری جشن روز ملی «کودک؛ ایمنی؛ سلامت» ‌در ١٨مهرماه، شرکت در نمایشگاه ویژه هفته کودک و بازدید کودکان عضو جمعیت هلال‌احمر از موزه‌های کشور در دست اجراست.» او ادامه داد: «هدف ما از فعالیت در این رده سنی، اهمیت آموزش در سنین پایه و دورکردن کودکان از خطراتی است که آنها را تهدید می‌کند. هنگامی که زلزله رخ می‌دهد، نخستین کسی که می‌تواند به کودک کمک کند، خود اوست.»
بازدید هوشنگ  مرادی‌کرمانی
 و مریم نشیبا از  نمایشگاه
در حاشیه برگزاری مراسم تجلیل از پیشکسوتان حوزه کودک، غرفه سازمان جوانان هلال‌احمر به منظور آشنایی مردم با فعالیت‌های غنچه‌های هلال‌احمر در پارک اندیشه برپا شد.
هوشنگ مرادی‌کرمانی نویسنده شهیر ایرانی قصه‌های مجید و از فعالان حوزه کودک از غرفه سازمان جوانان هلال‌احمر بازدید کرد و در جریان فعالیت‌های این سازمان به‌خصوص در زمینه چاپ نشریات و تولید محتوای مناسب برای کودکان قرار گرفت.  همچنین در ادامه مریم نشیبا گوینده  رادیو و از قدیمی‌ترین مجریان صدای جمهوری‌اسلامی ایران در غرفه سازمان جوانان هلال‌احمر حاضر شد. او از وجود کودکان کار در کشور به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مشکلات جامعه یاد کرد و از معاون دانش‌آموزی سازمان جوانان هلال‌احمر خواستار رسیدگی به این موضوع شد. خانم نشیبا همچنین از سازمان جوانان هلال‌احمر خواست تا در زمینه تربیت کودکان و آشنایی آنها با مباحث این سازمان بیش از پیش فعالیت داشته باشند. او در پایان آرزو کرد تا هیچ کودکی از تحصیل باز نمانده باشد و همیشه زمینه مناسب برای تحصیل و تربیت درست کودکان ایران‌اسلامی وجود داشته باشد. نمایشگاه کودک در پارک اندیشه تا ۲۱ مهرماه دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند جهت آشنایی با فعالیت‌های سازمان جوانان هلال‌احمر در حوزه کودک و همچنین سایر فعالان عرصه کودک از غرفه‌های مختلف
بازدید کنند .


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/45542/نخستین-کسی-که-می‌تواند-هنگام-زلزله-به-کودک-کمک-کند،-خود-اوست