اهدای عضو در اصفهان به 6 نفر زندگی دوباره بخشید
 

 

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) اصفهان در این‌باره گفت: یکی از بیماران مرگ مغزی به نام محسن یادگاری 36 ساله بر اثر تصادف در مرکز آموزشی درمانی آیت‌الله کاشانی اصفهان بستری شده بود.
مریم خلیفه‌سلطانی افزود: این بیمار پس از اخذ رضایت از خانواده‌اش به مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) انتقال یافت و بعد از انجام مراحل تأیید مرگ مغزی، روز شنبه هفتم شهریورماه تحت‌عمل جراحی برداشت عضو قرار گرفت. دو کلیه و کبد این مرد جوان برای پیوند به بیماران نیازمند اهدا شد.
همچنین حمیدرضا نادری 45ساله که بر اثر تصادف در مرکز آموزشی درمانی امین اصفهان بستری و دچار مرگ‌مغزی شده‌بود، پس از رضایت خانواده‌اش به بیمارستان الزهرا(س) انتقال یافت و بعد از انجام مراحل مربوط به تأیید مرگ‌مغزی، تحت‌عمل جراحی برداشت اعضا قرار گرفت. دو کلیه و کبد این بیمار مرگ‌مغزی نیز به 3 بیمار پیوند شد.
 از‌ سال 1388 تا امروز حدود 200 نفر مبتلا به مرگ‌مغزی در استان اصفهان با رضایت و ایثار خانواده‌هایشان، تحت برداشت عضو جهت پیوند به بیماران نیازمند قرار گرفتند و فرصتی دوباره به بیش از 360 بیمار نیازمند پیوند دادند. امسال نیز تاکنون 22نفر مرگ‌مغزی، اهدای عضو داشته‌اند.
اعضای قابل‌اهدا از فرد مرگ‌مغزی شامل قلب، ریه‌ها، کبد، روده‌ها، لوزالمعده و کلیه‌هاست. علاوه‌بر این اعضا، برخی از بافت‌های بدن ازجمله پوست، قرنیه، تاندون، غضروف، استخوان و دریچه قلب نیز قابل پیوند است.
بهترین آمار اهدای عضو در دنیا مربوط به کشور اسپانیا با 35در‌میلیون نفر است که این آمار در ایران 8.7 در‌میلیون نفر است.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/42001/اهدای-عضو-در-اصفهان-به-6-نفر-زندگی-دوباره-بخشید