آژير
 

 

انفجار در یکی از پایگاه‌های اورژانس تهران
یکی از پایگاه‌های اورژانس شمال پایتخت دچار حادثه آتش‌سوزی شد.
حادثه انفجار در پایگاه اورژانس نوبنیاد ساعت 11:52 روز چهارشنبه رخ داد که به دنبال آن یکی از تکنسین‌های اورژانس و پیمانکاری که مسئول شارژ کپسول‌های اکسیژن بود دچار حادثه شدند.
مدیر روابط‌عمومی اورژانس تهران به ایسنا گفت: پیمانکاری مسئول تعویض کپسول‌های اکسیژن است که صبح نیز این فرد به پایگاه اورژانس نوبنیاد مراجعه کرد و درحال تعویض کپسول اکسیژن به منظور شارژ مجدد آن بود که ناگهان هنگام جابه‌جایی، این کپسول منفجر شد و فرد پیمانکار و تکنسین اورژانس دچار مصدومیت شدند.
عباسی میزان سوختگی این دو فرد را حدود 25‌درصد اعلام کرد و گفت: این افراد از ناحیه سر، صورت و دست‌ها دچار سوختگی شدند و هم‌اکنون در بیمارستان شهید مطهری تحت درمان هستند. مدیر روابط‌عمومی اورژانس تهران افزود: اقدامات لازم برای درمان این افراد انجام شده، همچنین گروهی از کارشناسان مربوطه علت انفجار کپسول اکسیژن را بررسی خواهند کرد.

سقوط یک چترباز در دماوند
چترباز 35ساله تهرانی، پس از سقوط در ارتفاعات 3‌هزار متری منطقه «آشنه در» شهرستان دماوند با تلاش عوامل امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر این شهرستان از مرگ نجات یافت.
ساعت 18 سه‌شنبه این چترباز هنگام پرواز در ارتفاع 3‌هزار متری منطقه «آشنه در» دماوند سقوط کرد. با مخابره شدن این گزارش تیم‌های امداد و نجات وارد عمل شدند. این چترباز دچار شکستگی پاها، دنده‌ها و خونریزی داخلی شده بود که پس از انجام مراحل اولیه امداد و نجات، به وسیله یک دستگاه آمبولانس به بیمارستان سوم شعبان دماوند منتقل شد. علت سقوط این چترباز نداشتن ملزومات برای هدایت چتر، نبود شرایط جوی مناسب و نداشتن آگاهی از وضع هنگام پرواز اعلام شد.
منطقه «آشنه در» در روستای چنار شرق شهرستان دماوند واقع شده که به دلیل داشتن کوه‌های مرتفع محل مناسبی برای پرواز چتربازها است.

ریزش سقف انباری در بازار تهران
سقف شیروانی انبار بزرگ پارچه در بازار تهران دچار ریزش شد.
ظهر روز سه‌شنبه به دنبال درخواست کمک شهروندان از سامانه 125 و اعلام حادثه آوار در بازار تهران، بازار عباس‌آباد، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران آتش‌نشانان ایستگاه 7 و همچنین گروه امداد و نجات یک این سازمان را به محل حادثه روانه کرد.
بنا به گفته علی اکبر کشرلو، افسر آماده منطقه 5 عملیات آتش‌نشانی تهران، هنگام رسیدن آتش‌نشانان مشخص شد که سقف شیروانی یک انبار پارچه به وسعت 400 مترمربع به صورت خطرناکی ریزش کرده و امکان دارد افراد زیر آوار مانده باشند.وی افزود: نیروهای آتش‌نشانی به آواربرداری پرداختند و پس از جست‌وجوی کامل معلوم شد که هیچ‌کس زیر آوار نیست. افسر آماده منطقه 5 عملیات آتش‌نشانی تهران با بیان‌ این‌که در این حادثه یکی از آتش‌نشانان به دلیل سقوط اشیا از ناحیه صورت دچار جراحت شد، تصریح کرد: علت بروز این حادثه توسط کارشناسان آتش‌نشانی در دست بررسی است.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/40753/آژير