قهرمانان به صف شدند
 

 

شهروند| درست در روزهایی که تب ورزش در کشورمان فروکش کرده، هیچ بهانه‌ای بهتر از تولد یکی از بهترین‌های تاریخ ورزش ایران، حال و هوای ورزش تقریبا خالی مانده از رویداد ما در این برهه را خوب نمی‌کند. تولد ستاره‌های بزرگ و قهرمانی‌های فوتبالی هم گرمابخش روزهای 20 تا 26 تیرماه است.
دربی به رنگ قرمز
20 تیر 1376، پرسپولیس در روز خداحافظی فرشاد پیوس از فوتبال با گل‌های بزیک(زننده گل بازی رفت و عامل برتری پرسپولیس بر استقلال پس از 7 سال) مهدوی‌کیا(جانشین پیوس) و طاهرزاده
( او دومین گل متوالی و آخرین گلش در ایران را زد!) استقلال را برد. این دربی، معوقه فصل 1375-1374 بود که همزمان با شروع بازی‌های فصل بعد انجام شد. دو‌سال بعد در روز 20 تیر 1378، پنالتی ‌هاشمی‌نسب و ضربه سر پیروانی، گل بختیاری‌زاده را خنثی کرد تا پرسپولیس با برتری بر استقلال فاتح آخرین فینال جام‌حذفی بین سرخابی‌ها شود. 57‌سال پیش در روز 20 تیر، هوگو سانچس، بزرگترین مکزیکی تاریخ رئال‌مادرید در پایتخت کشورش به دنیا آمد. 55‌سال پیش شوروی سابق در اولین دوره جام‌ ملت‌های اروپا به مقام قهرمانی رسید.
مردی برای 2 فینال

تولد پسری که قرار بود مهندس شود اما پلیس نام گرفت و بیشتر شهرتش را از داوری فوتبال به‌دست آورد، چندان حساسیت‌برانگیز نیست اما وقتی بدانید نام این شخص «هاوارد وب» انگلیسی، اولین و تاکنون تنها داور فینال‌های لیگ‌ قهرمانان و جام‌جهانی در یکسال باشد، آن وقت قضیه متفاوت می‌شود!‌سال گذشته در روز 25 تیر، آلمان با شکست آرژانتین قهرمان جام‎جهانی نام گرفت.
روز ایتالیایی
21 تیر با تولد 4 چهره نامدار مصادف است. 42‌سال پیش کریستین ویری، مارکوپولوی فوتبال ایتالیا به دنیا آمد. 33‌سال پیش هم آنتونیو کاسانوی شرور به‌دنیا آمد. علاوه بر جیمز رودریگس، آقای گل کلمبیایی دوره گذشته جام‌جهانی، سالدانو، سرمربی و فوتبال‌نویس سابق برزیل هم متولد 21 تیر است. در این روز، ایتالیا با برتری 3 بریک مقابل آلمان قهرمان جهان شد. 16سال بعد اسپانیا در همین روز با گل اینیستا، هلند را برد و برای اولین بار بر بام فوتبال
 جام ایستاد.
تولد پرسپولیسی
یکی از متولدهای 25 تیر، مایکل اومانای کاستاریکایی است. اولین کاستاریکایی تاریخ پرسپولیس درحالی 24 تیر امسال 33 ساله می‌شود که در کشورش یک مدافع قابل احترام با 89 بازی ملی و یک گل زده است. در همین روز، کارلوس بوسکتس،‌هافبک دفاعی بارسلونا به‌دنیا آمد اما بی‌گمان معروف‌ترین متولد 24 تیر، گرت بیل است. او 26‌سال پیش در چنین روزی به‌دنیا آمد.
فوت بوکسور مهجور ایرانی

در هجمه تولدها، 2‌سال پیش درروز 25 تیرماه کاپیتان سابق بوکس ایران در المپیک با 80‌سال سن در اوج گمنامی درگذشت. «حسن پاک‌اندام» به مدت 10‌سال در 3 وزن به مشت‌زنی پرداخت و با مشت‌های قدرتمندش در بازی‌های آسیایی 1958 افتخار‌آفرین شد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/37019/قهرمانان-به-صف-شدند