اقتصاد جهان
 

 

استراتژی اوپک بدون تغییر می‌ماند| براساس نظرسنجی خبرگزاری بلومبرگ، 33نفر از 34کارشناس شرکت‌کننده در تحقیق معتقدند سازمان اوپک در اجلاس 5 ژوئن میزان تولیدات خود را در 30‌میلیون بشکه در روز حفظ خواهد کرد. به عقیده آنان با افزایش تولید در کشورهای رقیب، اوپک همچنان حفظ سهم از بازار را به افزایش قیمت ترجیح خواهد داد. (ریگزون)
ترکمنستان خواستار کمک برقی ایران| وزیر امور خارجه ترکمنستان گفت کشورش درحال مذاکره با دولت جمهوری اسلامی ایران برای افزایش ظرفیت تولید برق در ترکمنستان است. به دلیل پیشرفت‌های ایران در بخش برق، این کشور در صادرات الکتریسیته به کشورهای همسایه نظیر عراق، جمهوری‌آذربایجان، ترکمنستان، افغانستان، ارمنستان و پاکستان موفق بوده است. رشید مردوف، اخیرا برای دیدار با وزیر نیروی ایران و توسعه بخش برق ترکمنستان به تهران سفر کرده بود. (وست هرالد)
افزایش تقاضا برای نفت در ٢٠١٥| شرکت معامله‌گر نفتی ویتول به تازگی اعلام کرده که کاهش قیمت‌های نفت سبب افزایش ١,٤‌میلیون بشکه‌ای تقاضای روزانه این محصول در جهان می‌شود. کریس بیک، مدیرعامل ویتول در اجلاس نفت خام جهان موسسه پلاتس گفت: بازارهای جهان از افزایش تقاضا متعجب شده‌اند. رشد تقاضای جهانی به ١,٣ تا ١،٤‌میلیون بشکه در روز بازمی‌گردد.(رویترز)


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/32192/اقتصاد-جهان