گزیده خوانی
 

 

 سازمان تأمین‌اجتماعی محل غارت سازمان‌یافته شده بود| سعید لیلاز، صاحب‌نظر و کار‌شناس اقتصادی درخصوص وضع سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: با تغییر دولت احمدی‌نژاد اتفاق خیلی بزرگ و چشمگیری در این سازمان رقم نخورده، یا شاید حداقل ما نشانه‌هایی از این تغییرات مشاهده نمی‌کنیم. به این خاطر که همواره سازمان تأمین‌اجتماعی یک بازوی قوی برای دولت به منظور پیشبرد مقاصدش بوده و به هیچ‌وجه قادر نیست مستقل از سیطره دولت، اقدامات و برنامه‌های خود را پیش ببرد. او افزود: سازمان تأمین‌اجتماعی اگر به این وضع دوگانه دچار نبود، در دولت قبل این‌گونه محل غارت سازمان یافته از محل منابع کارگران قرار نمی‌گرفت. بروز چنین مسأله‌ای به این خاطر بود که زمینه سرمایه‌گذاری و بنگاهداری در آن به بد‌ترین شکل ممکن بنا نهاده شده است.

 امکان برخورد با مشترکان پرمصرف را نداریم| حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب با بیان آن‌که در ‌سال گذشته دو کانال را برای تصویب قوانین پیشگیرانه در بخش مدیریت مصرف آب پیگیری کردیم، گفت: یکی از این دو کانال، مصوبه هیأت وزیران است که امیدواریم در قالب اصلاح الگوی مصرف در دستورکار دولت قرار بگیرد چراکه با شرایط موجود، امکان برخورد با مشترکان پرمصرف را نداریم.

 فقط پرتقال در ایام نوروز گران شد| مجتبی فراهانی، معاون سازمان حمایت گفت: برای ایام نوروز به جز پرتقال در بقیه میوه‌ها افزایش قیمت نداشتیم و در روزهای پایانی ‌سال نیز با سرمنشأ گران‌کنندگان کیوی در میدان میوه و تره‌بار برخورد کردیم و فرصت طلبان نتوانستند این میوه نوروزی را گران کنند. او افزود: در روزهای پایانی سال، کیوی به صورت غیرمنطقی افزایش قیمت داشت ولی با نظارت و برخورد سریع از گران شدن آن جلوگیری کردیم.

 تمدید زمان ارایه اظهار‌نامه مالیات بر ارزش افزوده| سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: مهلت ارایه اظهار‌نامه مالیات بر ارزش افزوده دوره زمستان‌ سال گذشته تا پایان فروردین 94 تمدید شد. این سازمان با صدور بخشنامه‌ای، مهلت ارایه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره زمستان 93 را تا 31 فروردین‌ماه 94 تمدید کرد.

 حق بیمه‌ سالانه شخص ثالث به‌زودی اعلام می‌شود| بیمه مرکزی ایران به‌زودی پس از تصمیم‌گیری‌های نهایی، جدول جدید حق بیمه سالانه بیمه اجباری شخص ثالث انواع وسایل نقلیه را اعلام خواهد کرد. سال ۹۳ در پي افزايش
 31.6 درصدي ديه از سوي قوة قضاييه، بيمه مركزي ج. ا.ا براساس قوانين و مقررات مربوط، حق بيمه شخص ثالث خودروها را با حداكثر ۲۴‌درصد افزايش نسبت به‌ سال قبل تعيين و ابلاغ کرده بود.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/27244/گزیده-خوانی