اقتصاد جهان
 

 

رونق بی‌سابقه بورس‌های چین: بازارهای چین اکنون رونق بسیاری گرفته‌اند و هیچ نشانی از رکود در آنها دیده نمی‌شود. شاخص بورس «شن ژن کامپوزیت» 45‌درصد افزایش یافته است و به همین دلیل پرطرفدار‌ترین بورس 2015 شناخته شده است. شاخص کل بورس شانگهای نیز 19‌درصد رشد کرده است. (سی‌ان‌ان)

طلا امسال 9‌درصد دیگر سقوط می‌کند: شرکت تحقیقاتی متالز فوکوس پیش‌بینی کرد طلا امسال پیش از این‌که به پایین‌ترین سطح قیمت خود برسد، 9‌درصد دیگر سقوط خواهد کرد. این شرکت مستقر در لندن در گزارشی اعلام کرد دورنمای نرخ‌های بهره بالاتر در آمریکا و دلار قوی‌تر، قیمت طلا را به سطح‌هزار و 80 دلار در هر اونس کاهش خواهد داد. همچنین تورم پایین و صعود سهام، تقاضا برای طلا به‌عنوان دارایی امن را محدود
 می‌کند. (رویترز)
برد اقتصادی ایران از توافق هسته‌ای: اگر تا 30 ژوئن توافق هسته‌ای نهایی با آمریکا و پنج قدرت دیگر حاصل شود، ایران با برداشته شدن تحریم‌ها به برد اقتصادی بزرگی نایل خواهد آمد.یک دیپلمات اروپایی حاضر در مذاکرات هسته‌ای گفت: طبق برآوردهای اقتصادی، برداشته شدن تحریم‌ها رشد اقتصادی سالانه ایران را حداکثر به 8درصد می‌رساند.
(وال استریت ژورنال)

طلا ۱۲۰۳ دلار شد: قیمت طلا در جریان معاملات دیروز و در آستانه انتشار گزارش مهم بازار کار آمریکا اندکی کاهش یافت و به ۱۲۰۳ دلار در هر اونس رسید. براساس نظرسنجی‌انجام شده از اقتصاددانان، پیش‌بینی شده که گزارش بازار کار آمریکا تولید 245‌هزار فرصت شغلی جدید در ماه مارس را نشان بدهد، در حالی‌ که این رقم در ماه فوریه 295‌هزار مورد بود. (رویترز)


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/27242/اقتصاد-جهان