روي خط خبر
 

 

مجلس تصویب کرد
هشت‌میلیارد تومان؛ مستمری «سوختگان» شین‌آباد
شهروند| تلاش‌ها بالاخره نتیجه داد. اختصاص 8‌میلیارد تومان مستمری به دانش‌آموزان شین‌آبادی؛ با تصویب مجلس. خبر را جلال مرادی، پدر سیما یکی از دانش‌آموزانی که در حادثه آتش‌سوزی 15 آذر 91 در کلاس درس در شین‌آباد پیرانشهر به همراه 28نفر از همکلاسی‌هایش، صورت و بدنش در آتش سوخت به «شهروند» می‌گوید که این موضوع در جلسه‌ای که دیروز با سخنگوی دولت و همراه نمایندگانی از وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و وزارت بهداشت و آموزش‌وپرورش برگزار شده، به خانواده‌های این دانش‌آموزان اعلام شده است. هرچند او می‌گوید که قبل از این هم به آنها اعلام شده بود 12‌میلیارد تومان به‌عنوان مستمری به این دانش‌آموزان اختصاص پیدا خواهد کرد اما این اتفاق نیفتاد: «به همین دلیل تا زمانی که این پول به ما پرداخت نشود، این موضوع را باور نخواهیم کرد.» مرادی می‌گوید بعد از تجمعی که 3روز پیش او به همراه دیگر خانواده‌های این دانش‌آموزان روبه‌روی ساختمان وزارت آموزش‌وپرورش داشتند، دولت 500‌میلیون تومان هزینه عقب‌افتاده ایاب‌وذهاب دانش‌آموزان شین‌آبادی و خانواده‌هایشان را که به مدت 3ماه پرداخت نشده بود به حساب آنها واریز کرده است.
از طرف دیگر آن‌طور که خانواده‌های دانش‌آموزان شین‌آبادی می‌گویند، آنها حسین احمدی‌نیاز، وکیل فرزندانشان را به دلیل مشکلاتی از وکالت عزل کرده‌اند. احمدی‌نیاز اما ساعتی قبل از عزل شدنش، درباره مستمری دانش‌آموزان شین‌آبادی به «ایرنا» گفت این مستمری از فروردین آینده پرداخت می‌شود و قرار است این مستمری برای کودکان شین‌آباد سپرده‌گذاری شود: «بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صندوق بیمه کشاورزان و نهاد ریاست‌جمهوری توافقنامه‌ای تنظیم می‌شود و براساس آن این مستمری کودکان برای آنان سپرده‌گذاری می‌شود.»
احمدی‌نیاز با بیان این‌که جلسه‌ای با باقر نوبخت معاون ریاست‌جمهوری در این‌باره برگزار شده، می‌گوید: «در این جلسه گزارشی از روند درمان و تحصیل کودکان شین‌آباد ارایه شد و همچنین پرداخت به قیمت روز دیه کودکان مورد بحث و بررسی قرار گرفت. ما از دولت و مجلس شورای اسلامی به دلیل تصویب این مستمری و پیگیری پرداخت دیه کودکان قدردانی می‌کنیم.» قبل از این و در دی گذشته بود که محمدرضا رستمی، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستايیان و عشایر از اختصاص ردیف ویژه در بودجه ‌سال ۹۴ برای پرداخت مستمری به دانش‌آموزان حادثه‌دیده شین‌آباد خبر داده و گفته بود که اعتبار موردنیاز باید به تصویب مجلس برسد: «در صورت تصویب پیشنهاد دولت توسط مجلس، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستايیان و عشایر از فروردین‌ماه‌ سال آینده به صورت مادام‌العمر به ۲۹نفر از دانش‌آموزان حادثه‌دیده شین‌آبادی مستمری پرداخت خواهد کرد. دکتر نوبخت معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طبق قولی که داده بودند پیگیر اختصاص این ردیف بودجه بودند و آن را به این مرحله رسانده‌اند.» حالا و آن‌طور که از مجلس خبر می‌رسد ردیف اختصاص یافته برای مستمری دانش‌آموزان مدرسه شین‌آباد تصویب شده؛ قبل از این و در‌ سال 85 هم حادثه‌ای مشابه در روستای درودزن استان فارس رخ داد که 8 دانش‌آموز یک دبستان دچار حادثه شدند. در حال حاضر این 8دانش‌آموز حادثه‌دیده از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر حقوق مستمری دریافت می‌کنند. ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه، ۱۵ آذر ۱۳۹۱، آتش‌سوزی در کلاس درس مدرسه ابتدایی روستای شین‌آباد از توابع شهرستان مرزی پیرانشهر دچار آتش‌سوزی شد و از ۳۷ دانش‌آموز آن ۲۹نفر دچار سوختگی شدند.  

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) خبر داد
اختلاس 12 میلیاردی در واحد تویسرکان کمیته امداد
ایسنا| سرپرست کمیته امداد امام‌خمینی(ره) ضمن تأیید اختلاس 12‌میلیارد ریالی در واحد تویسرکان این نهاد گفت: رقم قطعی این اختلاس مشخص نیست اما رقم‌هایی نزدیک 12‌میلیارد ریال عنوان شده که درحال حاضر دستگاه‌های نظارتی و قضایی درحال رسیدگی به این موضوع هستند. حسین انواری در نشست خبری خود ادامه داد: در فضای خدماتی گسترده‌ای نظیر کمیته امداد که خدمات ریزوجزیی به مددجویان ارایه می‌شود احتمال خطا وجود دارد اما دستگاه‌های نظارتی مثل سازمان بازرسی و اطلاعات استان پیگیری‌های لازم را درخصوص این موارد انجام داده‌اند تا این خطاها به حداقل برسند. او همچنین ضمن تأکید بر اینکه حساب‌های کمیته امداد علاوه بر دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی توسط دفتر رهبری نیز حسابرسی می‌شود نیز گفت: در این صورت امکان خطا بسیار کاهش یافته و ما تاکنون حساب‌های مقبولی داشته‌ایم. انواری ادامه داد: میزان اختلاس صورت گرفته تا آنجایی که مشخص شده است به خزانه امداد برگشته و شایان ذکر است که این اختلاس به صورت قطره چکانی از دو سه‌سال گذشته صورت گرفته و در سطح کارشناسی بوده است. او گفت : با متخلفان شناسایی شده در واحد تویسرکان برخورد و زندانی شده‌اند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/25501/روي-خط-خبر