ذره‌بین
 

 

دستگیری زن و شوهری که اسکناس چاپ می‌کردند
پلیس چین طی عملیاتی موفق شد زن و شوهری را که ۶‌میلیون یوان اسکناس جعلی چاپ و توزیع کرده بودند، دستگیر کند. پلیس شهر «شو جو»، استان «جیان سو» در شرق چین در ‌سال 2014، یک اسکناس 5یوانی جعلی را پیدا کرد و سرنخی درباره پرونده چاپ اسکناس جعلی به‌دست آورد.
پلیس محلی با انجام بررسی و رسیدگی، سرانجام زن و شوهری را در استان «هه بی»، در مرکز چین دستگیر کرد. بر پایه خبر منتشر شده در رسانه‌های محلی چین، این زن و مرد اعتراف کردند که ابزار موردنیاز برای چاپ اسکناس را از طریق اینترنت خریداری و سپس در کارگاه خود با استفاده از 27 ماشین چاپگر، اسکناس‌های جعلی کم‌ارزش 5، 10 و 20 یوانی را چاپ و توزیع کردند. آنها در 4ماه گذشته اسکناس‌هایی به ارزش بیش از 6‌میلیون یوان چاپ و توزیع کردند؛ تاکنون پلیس محلی اکثر این اسکناس‌های جعلی را کشف و مصادره کرده است.

کلاهبرداری  میلیاردی یک زن در نسیم‌شهر
زن جوانی با راه‌اندازی صندوق محلی به بهانه دادن وام از ۸۰ شهروند نسیم‌شهر کلاهبرداری کرده بود.
درپی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس درخصوص این‌که فردی با راه‌اندازی صندوق محلی از شهروندان نسیم‌شهری مبلغ یک‌میلیارد و۲۳۱‌میلیون تومان کلاهبرداری کرده، بررسی موضوع در دستورکار کارآگاهان اداره مبارزه با کلاهبرداری قرارگرفت. ماموران با انجام تحقیقات گسترده و پلیسی موفق به شناسایی متهم که زنی جوان و با تحصیلات دانشگاهی بود، شده و در عملیاتی وی را در یکی از محله‌های نسیم‌شهر دستگیر کردند.
در تحقیقات پلیس مشخص شد متهم به نام «فریبا» با راه‌اندازی این صندوق به شهروندان وعده داده بود که هر مبلغی در این صندوق به مدت چهار ماه پس‌انداز کنند به همان اندازه، وام دریافت خواهند کرد و به این شیوه از ۸۰ شهروند نسیم‌شهری، یک‌میلیارد و ۲۳۱‌میلیون تومان کلاهبرداری کرده بود. متهم در بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف کرد  و گفت:  پول‌ها را به حساب خودش واریز کرده است. ادعاهای این زن کافی بود تا او  با قرار ۳‌میلیارد تومانی روانه زندان شود.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/21434/ذره‌بین