زلزله 5 ریشتری در بندرعباس
 

 

شهروند| زلزله‌ای به شدت 5 ریشتر بندرعباس را لرزاند و باعث خروج مردم از خانه‌ها شد. به گزارش مركز لرزه‌نگاري موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران، اين زمين‌لرزه در ساعت 23 و 41 دقيقه روز يكشنبه 5 بهمن‌ماه در 31 كيلومتري بندرعباس (منطقه گنو و روستاهاي اطراف) رخ داده است. آقای مهندس مظفری معاون امدادونجات جمعیت هلال‌احمر استان هرمزگان در این‌خصوص گفت: «بلافاصله پس از وقوع زمین‌لرزه یک تیم 3نفره به محل زلزله اعزام شد و با توجه به بررسی‌های به عمل آمده توسط گروه ارزیاب از شهر فين و روستاهاي رضوان،سرزه، قلات بالا و پایين،تازيان، تنگ باغ و جونگان، خوشبختانه اين زمين‌لرزه هیچ‌گونه خسارت جانی و مالي درپي نداشته است. مظفری افزود:  نیروهای هلال‌احمر استان هرمزگان کماکان در حالت آماده‌باش به‌سر می‌برند.»
بندرعباس 8 بار دیگر لرزید
پس از زمین‌لرزه 5ریشتری 8 پس‌لرزه بندرعباس را لرزاند. براساس اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران 8 پس‌لرزه دیگر با قدرت ۲، ۲.۷، ۲.۲، ۲.۴، ۲.۲، ۳.۸، ۲.۶ و ۳ به وقوع پیوست. از شامگاه یکشنبه تیم‌های امدادونجات هلال‌احمر و ستاد مدیریت بحران استانداری هرمزگان در آمادگی کامل به‌سر می‌برند.
حسین درخشان سخنگوی سازمان امدادونجات هلال‌احمر در این ارتباط گفت: تیم‌های ارزیاب 11 روستای منطقه مورد بررسی قرار داده و در پی این بررسی‌های مشخص شده هیچ‌گونه خسارت جانی و مالی به مردم وارد نشده است. وی ادامه داد: ‌ تنها چند منزل مسکونی در روستای سین دچار ترک‌خوردگی شده که مردم این روستا را به وحشت انداخته است.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/21433/زلزله-5-ریشتری-در-بندرعباس