گزیده خوانی
 

 

   اظهار نظر جالب وزیر کار در مورد دستمزد کارگران| علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه با اعلام این‌که برای ارتقای سهم تعاون، بررسی مشارکت اقتصادی تعاونی‌ها را در کمیسیون اقتصادی دولت دنبال می‌کنیم، از تعیین دستمزد‌سال ۹۴ با چانه‌زنی ۳طرفه خبر داد و گفت: کاری می‌کنیم نه سیخ بسوزد نه کباب. او افزود: به «به‌خوبی می‌دانم زندگی کارگری سخت است»

   فعالیت نصفه‌نیمه کارخانه‌های نساجی|
علیرضا حائری عضو هیأت‌مدیره جامعه متخصصین نساجی گفت: به فروش نرفتن محصولات به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، موجب شده است که نقدینگی اندک تولیدکنندگان نیز کاهش یابد به‌طوری که کارخانه‌های نساجی درحال حاضر با ۵۰‌درصد ظرفیت خود درحال فعالیت هستند.

  ایران میزبان 120 بازرگان پرتغالی| بازرگانان و فعالان اقتصادی پرتغال با حضور در ایران، با همتایان اقتصادی خود مذاکره  و بر گسترش روابط تجاری تأکید کردند.

   وعده رفع اختلال موبایل‌ها تا 10 اسفند |
غلامرضا داداش‌زاده معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: شرکت ارتباطات سیار برای برطرف‌سازی اختلالات خود تا دهم اسفندماه زمان خواسته است.او افزود: به هرحال این شرکت ملزم است برای گسترش 3G در کشور فعالیت‌های خود را دنبال کند و به هر صورت فعالیت‌های توسعه‌ای گاه اختلالاتی را به دنبال خواهد داشت.

   رد پیشنهاد تعیین قیمت آب توسط شورای شهر| رحیم میدانی معاون وزیر نیرو در امور آب از رد مهمترین پیشنهاد وزارتخانه در کمیسیون تلفیق خبر داد و گفت: پیشنهاد دادیم قیمت آب به تصویب شورای شهر برسد، اما این مسأله در کمیسیون تلفیق رد شد. او افزود: تا وقتی مصوبات کمیسیون تلفیق در صحن علنی به تصویب نرسد، وضع افزایش قیمت مشخص نیست. وی افزود: معتقدم همین الان هم عرضه آب به کم مصرفان تقریبا رایگان است چرا که دریافت 129 تومان به ازای هر متر مکعب تقریبا رایگان محسوب می‌شود.

    احتمال افزایش مبلغ وام خودرو| صالحی‌نیا معاون وزیر صنعت از احتمال افزایش مبلغ وام خودرو خبر داد و تأکید کرد: با حفظ شرایط فعلی و با توجه به حجم مناسب تولید خودرو، در پایان‌سال افزایش قیمت در بازار حاشیه خودرو نخواهیم داشت.

   یک میلیمتر نشست روزانه زمین در اطراف تهران |جواد میبدی مدیرکل دفتر نظام‌های بهره‌برداری و حفاظت آب و آبفا با بیان این‌که در دشت‌های اطراف تهران روزانه یک میلیمتر نشست زمین داریم، گفت: ایجاد فروچاله‌ها و شکاف‌های بزرگ در دشت‌ها و تهدید حیات شهرها و روستاها از واقعیت‌های کشور است.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/21425/گزیده-خوانی