بشار اسد:
 
اگر آمریکا در مبارزه با تروریسم جدی باشد ما آماده همکاری هستیم
 

 

بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه، روز گذشته در گفت‌وگویی با مجله Foreign Affairs که روز گذشته منتشر شد، با اشاره به حملات هوایی آمریکا علیه داعش در خاک سوریه گفت: «این حملات باید در چارچوب یک توافقنامه با سوریه انجام شود و نیروهای سوریه هم باید در آن مشارکت داشته باشند.» اسد همچنین در پاسخ سوالی در این خصوص که آیا سوریه تمایلی برای همکاری با آمریکا در مبارزه علیه داعش دارد یا خیر، گفت: «ما با هر کشوری که  در مبارزه با تروریسم عزم جدی داشته باشد آماده همکاری  هستیم.»
ایالات متحده آمریکا در چهار‌سال گذشته همچنان به حمایت‌های خود از شورشیان سوری که برای سرنگون کردن اسد می‌جنگند ادامه داده است اما موقعیت این کشور با ظهور داعش به‌عنوان گروه تروریستی که از قدرت زیادی برخوردار است، دچار تزلزل شده است. از زمانی‌که داعش در سوریه و عراق سرزمین‌هایی را به اشغال خود درآورد، آمریکا حملات هوایی را علیه این گروه صورت داد. اما همواره با ائتلاف با دولت بشار اسد علیه داعش امتناع
کرده است.
اسد نیز در پاسخ به این سوال که چه انتظاری از آمریکا در قبال داعش دارد، گفت: «واشنگتن باید از ترکیه بخواهد که از ورود سلاح و پول به شمال سوریه خودداری کند. آمریکا برای همکاری مشروع و قانونی با سوریه باید این کار را انجام دهد و بعد از آن از دولت سوریه برای انجام حملات هوایی علیه داعش اجازه بگیرد.» اسد همچنین گفت: «درخصوص چارچوب همکاری بعدها می‌توان گفت‌وگو کرد اما ابتدا باید از دولت سوریه درخواست اجازه شود. حال این‌که این همکاری‌ها در چارچوب موافقتنامه یا معاهده باشد، موضوع دیگری است.»  واشنگتن پیش از آن‌که حملات خود علیه داعش را در شهریورماه‌ سال‌جاری آغاز کند، درخصوص این حملات به دولت سوریه اطلاع داده بود اما اعلام کرد که برای این کار از دولت بشار اسد اجازه نخواهد گرفت.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/21414/ اگر-آمریکا-در-مبارزه-با-تروریسم-جدی-باشد -ما-آماده-همکاری-هستیم