رئیس‌جمهوری در دیدار با سفیر جدید کنیا در تهران:
 
فجایع شرم‌آور گروه تروریستی «بوکوحرام» وجدان بشری را متاثر کرده است
 

 

رئیس‌جمهوری روز گذشته هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید کنیا با اشاره به گسترش تروریسم در منطقه خاورمیانه و آفریقا گفت:  فجایع شرم‌آوری که توسط گروه‌های تروریستی نظیر «بوکوحرام» انجام می‌شود، وجدان بشری را در سراسر جهان متاثر کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی روز دوشنبه هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید کنیا با تأکید بر این‌که مبارزه با تروریسم نیازمند همکاری جدی کشورهاست، گفت:  متاسفانه بسیاری از گروه‌های تروریستی به نام دین و اسلام فعالیت می‌کنند، اما افکار و رفتار آنها هیچ سنخیتی با مبانی اسلام ندارد.
رئیس‌جمهوری به ناامنی‌های ایجاد شده توسط دزدان دریایی سومالیایی اشاره کرد و گفت:  باید از لحاظ فرهنگی، سیاسی و اطلاعاتی به یکدیگر کمک کنیم تا زمینه‌های فعالیت گروه‌های تروریستی را از بین ببریم.
روحانی همچنین کنیا را کشوری مهم و تاثیرگذار در شرق قاره آفریقا دانست و گفت: روابط با نایروبی همواره برای جمهوری اسلامی ایران اهمیت داشته است و باید تلاش کنیم در همه زمینه‌ها مناسبات فیمابین گسترش پیدا  کند.
رئیس‌جمهوری با اشاره به موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌های اقتصادی کنیا، اظهار امیدواری کرد تا حضور سفیر جدید کنیا منجر به تعمیق همکاری‌ها به‌ویژه در عرصه‌های اقتصادی، علمی و فرهنگی شود.
در رویدادی دیگر نیز رئیس‌جمهوری هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید اردن، گفت: سرنوشت ملت فلسطین و مسجدالاقصی به‌عنوان قبله‌گاه اول مسلمانان، برای همه دنیای اسلام اهمیت دارد و اشغال تدریجی بیت‌المقدس و بیرون راندن فلسطینیان از کشورشان وجدان همه مسلمانان را آزرده کرده و قابل قبول نیست که این شهر در اشغال غاصبین باقی بماند.
حسن روحانی با اشاره به وضع جغرافیایی اردن و همجواری آن با سرزمین‌های فلسطین، سوریه و عراق و همچنین معضل تروریسم و بی‌ثباتی موجود در برخی کشورهای منطقه اظهار داشت:  هدف جمهوری اسلامی ایران ثبات و امنیت در خاورمیانه و حل‌وفصل مسأله فلسطین برای بازگشت آوارگان فلسطینی به وطن خودشان است.
رئیس‌‌جمهوری گفت:  ما خواهان روابط دوستانه و برادرانه با دولت اردن‌هاشمی در بخش‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی هستیم و می‌توانیم درباره مسائل منطقه‌ای و جهانی مشورت و همفکری کنیم. دو کشور تعلق به منطقه مهم خاورمیانه دارند و ثبات این منطقه برای همه ما اهمیت دارد. سفیر جدید کره‌شمالی نیز روز گذشته استوارنامه خود را تقدیم رئیس‌جمهوری کرد و رئیس‌جمهوری نیز در این دیدار با اعلام حمایت ایران از سیاست صلح و امنیت در شبه جزیره کره، گفت:  اراده دو کره باید در مسیری باشد که به وحدت منجر شود. زیرا با جنگ، تشدید اختلافات و تنش، مشکلات کشورها حل نمی‌شود بلکه باید از طریق گفت‌وگو و مفاهمه به نتیجه رسید.
حسن روحانی با اشاره به این‌که تحریم‌ها علیه کره‌شمالی تنها موجب صدمه دیدن مردم این کشور شده است، اظهار داشت:  ما تحریم و فشارهای غیرقانونی را همواره محکوم می‌کنیم و باید با همکاری علیه قدرت‌طلبی‌های نابجا ایستادگی کنیم.
رئیس‌جمهوری گفت: اراده تهران ادامه و گسترش روابط خوب فیمابین در زمینه‌های سیاسی و بین‌المللی، اقتصادی و فناوری است و حضور سفیر جدید می‌تواند موجب تسریع در همکاری‌ها شود.
سفیر جدید کره‌شمالی نیز با ابلاغ سلام رهبر کره‌شمالی به رئیس‌جمهوری کشورمان، گفت:  دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران در خنثی‌سازی توطئه‌های آمریکا و دفاع از حق استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای موفقیت‌های بسیاری به دست آورده‌اند که مورد تجلیل دولت و ملت کره‌شمالی است.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/21405/فجایع-شرم‌آور-گروه-تروریستی-«بوکوحرام»-وجدان-بشری-را-متاثر-کرده-است