روی خط خبر
 

 

«شانه بر موی سپید»، روایتی از ماندگاران فرهنگ و هنر ایران
شهروند| کتاب «شانه بر موی سپید» اثر پژمان موسوی که روایتی است از ماندگاران فرهنگ و هنر ایران، روز پنجشنبه در مراسمی با حضور اهالی فرهنگ رونمایی می‌شود. در این مراسم که از ساعت 4 تا 7 بعدازظهر در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد، احمد مسجدجامعی، عبدالرحیم جعفری، سیدفرید قاسمی، ایرج پارسی‌نژاد، محمد بقایی‌ماکان و فریدون مجلسی سخنرانی خواهند کرد و نماهنگ‌هایی هم درباره این ماندگاران پخش خواهد شد. کتاب «شانه بر موی سپید» مشتمل است بر گلچینی ویراسته از ویژه‌نامه‌های «ماندگاران» روزنامه شرق. «ماندگارانِ» شرق، عنوان صفحاتي بود كه در قالب پرونده‌هايي مطبوعاتي در خلال سال‌هاي 89 تا 92،گاه در صفحات لايي و گاه در ضميمه روزهاي پنجشنبه روزنامه، منتشر مي‌شد و در هر شماره به بررسي كارنامه كاري يكي از شخصيت‌هاي فرهنگي و هنري كشور مي‌پرداخت و در كنار آن بزرگداشتي بود براي يك عمر فعاليت حرفه‌اي شخصيت مورد بحث. رحیم معینی‌کرمانشاهی، مه‌لقا ملاح، مظاهر مصفا، احمد منزوی، توران میرهادی، نوش‌آفرین انصاری، پرویز شهریاری، منوچهر ستوده، ایرج افشار، محمدابراهیم باستانی‌پاریزی، علی بلوکباشی، محمود عبادیان، حسن احمدی‌گیوی، حسن انوری، محمدرضا باطنی، آیدین آغداشلو، محمدشمس‌لنگرودی، کاظم معتمدنژاد، جواد مجابی، منصور‌اوجی، سیدعلی صالحی، منوچهر سعیدوزیری، پرویز رجبی، نصرالله پورجوادی، هوشنگ ظریف، ابراهیم یونسی، محمود زندمقدم، پرویز کلانتری، مجید درخشانی، مجید دانش‌آراسته، محمدعلی اسلامی‌ندوشن، علی‌اشرف درویشیان، ایران درودی، مسعود برزین، حسین دهلوی، کامبیز درم‌بخش، صادق آیینه‌وند، عبدالرحیم جعفری، اصغر دادبه و علیرضا فرهمند از جمله شخصیت‌هایی هستند که در این کتاب که به نوعی یک دایره‌المعارف و شناخت‌نامه اهل فرهنگ است، برای هریک سرفصلی جداگانه  اختصاص داده شده است.

اجرای طرح «هر دانش‌آموز یک بلوط» در مدارس استان‌های حاشیه زاگرس
ایسنا| معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط‌زیست، با اشاره به بحران جنگل‌های بلوط گفت:  عده‌ای انتقاد دارند که ما جنگل‌های بلوط را فراموش کرده‌ایم و فقط به دریاچه ارومیه می‌پردازیم، اما ما جنگل‌های بلوط را رها نکرده و در جلسات شورایعالی محیط‌زیست که با حضور رئیس‌جمهوری برگزار می‌شود ایشان تأکید فراوانی بر حفظ جنگل‌های بلوط دارند و حتی شخصا بازدیدی هم از این جنگل‌ها داشته‌اند.
مهناز مظاهری در مراسم تجلیل و معارفه مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان کرمانشاه ادامه داد: از همین‌رو طرح هر دانش‌آموز یک بلوط در مدارس آغاز شد و در این خصوص تفاهمنامه‌ای با وزارت علوم و وزارت آموزش‌وپرورش منعقد شد که این طرح در همه استان‌های حاشیه زاگرس اجرا شود.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/21370/روی-خط-خبر