د‌یار
 

 

 معاون رئیس‌جمهوری از بازار ایرانی- اسلامی اندیشه بازدید کرد
معاون رئیس‌جمهوری و رئیس‌ سازمان میراث‌فرهنگی‌، صنایع‌دستی وگردشگری گفت: بازار ایرانی- اسلامی شهر اندیشه می‌تواند به کانونی برای جذب گردشگران ایرانی و خارجی در شهر اندیشه مبدل شود.
مسعود سلطانی‌فر، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور ضمن بازدید از بازار ایرانی- اسلامی شهر اندیشه با بیان این‌که بازار ایرانی- اسلامی شهر اندیشه طرحی بسیار قابل‌توجه در سطح استان و در کشور است، اظهار کرد: این اثر با الهام از میدان نقش‌جهان اصفهان دومین نمونه برجسته در سطح  کشور محسوب می‌شود که از قابلیت بسیاری در جذب گردشگران ایرانی و خارجی برخوردار است.
رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به‌ضرورت جذب گردشگر گفت: ایران در ‌سال 92 بیش از 200‌هزار‌میلیارد ریال از جذب گردشگران خارجی درآمد کسب کرده است.
وی در جریان بازدید از بازار بزرگ ایرانی- اسلامی شهر اندیشه که نخستین بازار تجاری با معماری اسلامی در کشور محسوب می‌شود، با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به توانایی‌ها و قابلیت‌های این بنا اظهار کرد: ما می‌توانیم با بهره‌گیری هرچه بهتر از این فضا آثار و صنایع‌دستی هنرمندان کشورمان را به‌معرض دید عموم بگذاریم.
سلطانی‌فر ادامه داد: مطابق برنامه‌ها و صحبت‌های انجام شده به‌محض افتتاح این بنای باشکوه که نمونه آن در هیچ‌یک از استان‌های کشورمان قابل یافت و مشاهده نیست، تورهای گردشگری مختلفی را به این محل اعزام خواهیم کرد.
وی با تأکید بر توفیقات اخیر سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشورمان در بازگرداندن آثار تاریخی کشورمان به‌ایران خاطرنشان کرد: موفق شدیم در یک‌سال گذشته با تلاش‌های پیگیرانه و مستمر این سازمان و معاونت امور بین‌الملل و حقوقی ریاست‌جمهوری بیش از 300 اثر تاریخی کشورمان را به‌میهن بازگردانیم.
وی افزود: برای آینده نیز برنامه‌های ویژه‌ای همچون بازگرداندن برخی الواح تاریخی که در‌سال 1313 هجری شمسی از کشور برای مدت 3سال خارج شده و به موسسه شهرشناسی دانشگاه شیکاگو ارسال شده‌اند اما تاکنون به کشور بازگردانده نشده‌اند را داریم که به‌زودی خبرهای خوشی به مردم خواهیم داد.
سلطانی‌فر با اشاره به سند چشم‌انداز توسعه و پیش‌بینی‌های این سند برای صنعت گردشگری گفت: در این سند برای‌ سال 1404 حدود 20‌میلیون گردشگر پیش‌بینی شده است که درحال‌حاضر این رقم حدود 5‌میلیون نفر است و امیدواریم بتوانیم با برنامه‌های خود این مهم را تحقق بخشیم.
وی ادامه داد: اما امروز تهران پرواز مستقیم به بسیاری از پایتخت‌های جهان ندارد و باید بگوییم که تحریم‌های ظالمانه و ناجوانمردانه دشمنان 40‌درصد ناوگان هوایی ایران را زمینگیر کرده است و خطوط ریلی نیز باید توسعه بیشتری بیابند. معاون رئیس‌جمهوری در خاتمه با اشاره به درآمدهای‌ سال‌گذشته ایران از صنعت گردشگری اظهار کرد: در ‌سال گذشته ایران حدود 200‌هزار‌میلیارد ریال درآمد از صنعت گردشگری که نتیجه ورود 7/4‌میلیون نفر گردشگر به کشور بوده را کسب کرده است که امیدواریم بتوانیم این رقم را به‌طور قابل‌توجهی افزایش بخشیم. در ادامه این مراسم محمد آیینی، مدیرعامل شرکت عمران اندیشه در تشریح مختصات این پروژه عظیم، گفت: پروژه بازار ایرانی- اسلامی با 123هزار مترمربع زیربنا و در زمینی به‌مساحت 52هزار مترمربع و با الهام از سبک معماری دوران صفویه، زندیه، افشاریه، پهلوی و انقلاب مقدس جمهوری اسلامی ایران و با اعتباری بالغ بر 125‌میلیارد تومان و به همت شرکت عمران اندیشه احداث شده و تا اسفندماه امسال با تکمیل انشعابات گاز و برق آ‌ن به‌صورت نهایی به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

بازدید کارشناسان شورای   استان تهران از مجموعه شورای شهرستان قدس
در راستای ارتقا و توسعه سیستم‌های انفورماتیک و همچنین  راه‌اندازی  اتوماسیون اداری  شوراها، هیاتی  از کارشناسان   مجرب  شورای استان از این شورا بازدید به عمل آوردند.
به‌گزارش روابط‌عمومی شورای اسلامی شهرستان قدس، این هیات ضمن ابراز خرسندی از نحوه فعالیت‌های شورای اسلامی شهرستان قدس، توصیه‌ها و نکات لازم را در راستای ساماندهی و بهبود روند اجرایی این نهاد مردمی در شهرستان قدس و حوزه بخش بیان داشتند.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/21353/د‌یار