شهردار ساري در اختتاميه جشنواره شعر «شهر من ساري» اعلام كرد:
 
پيشنهاد بودجه 10 ميليارد توماني فرهنگي شهرداري در‌ سال 94
 

 

ساری-  علی جعفری‌گرجی| اولين جشنواره شعر «شهر من ساري» از سوي شهرداري و شوراي شهر ساري و به‌همت معاونت
 فرهنگي-اجتماعي شهرداري در سالن شهيد باغباني حوزه هنري ساري برگزار شد و با تجليل از برگزيده‌ها به‌كار خود خاتمه داد. در اين جشنواره كه با حضور عبوري شهردار ساري، شمشيربند رئيس شوراي‌اسلامي شهر، پيري رئيس‌كميسيون فرهنگي-‌اجتماعي شوراي شهر، معيل معاونت فرهنگي-‌اجتماعي شهردار، احمدي و زارع معاونان اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان، تعدادي از مديران حوزه‌هنري، اعضای شوراي سياست‌گذاري و كارگروه‌هاي خانه‌فرهنگ و هنر شهرداري ساري و شاعران برجسته استاني و.... همراه بود، شاعران به شعرخواني درباره شهر ساري با مضامين «شهر من ساري» تاريخ، تمدن، فرهنگ، بزرگان، فرهيختگان و طبيعت مركز استان درقالب‌هاي سنتي، نيمايي، سپيد، سرود و ترانه و بومي پرداختند.
تلاش‌ها مبتني‌بر توسعه شهر من ساري است
مهدي عبوري، شهردار ساري در آيين اختتاميه اين جشنواره ضمن اظهار خرسندي از حضور در جمع هنرمندان از ادامه فعاليت‌هاي فرهنگي در ساري خبر داد و گفت: اگرچه شهرداري‌ها متولي كارهاي فرهنگي نیستند اما ما به‌دليل انجام‌وظيفه و احساس مسئوليت در پي مراجعات بسيار هنرمندان ساروي ضرورت تشكيل معاونت فرهنگي و هنري را در ساري قديمي‌ترين شهر جنوب درياي خزر با قدمت 3 هزار ساله الزامي ديديم تا به‌سهم خود بتوانيم از اصحاب هنر و اهالي فرهنگ كه نقش اثرگذاري در توسعه‌ ساري دارند، حمايت كنيم.
ضرورت تشكيل خانه فرهنگ‌وهنر در شهرداري
عبوري گفت: تمامي كاركردها در معاونت فرهنگي-‌اجتماعي شهرداري ساري براي توسعه شهر ما ساري است اما با اين وجود جاي خالي خانه فرهنگ و هنر در زيرمجموعه اين معاونت مشهود بود و با راه‌اندازي اين خانه سعي كرديم تا گام‌هاي استوار و جدي‌تري براي توسعه ساري برداشته شود.
انتظار آينده روشن‌تري براي ساري داريم
عبوري، شهردار مركز استان با اظهار اينكه ساري، شهر بزرگان و اديبان است، آينده روشني را در انتظار شهر من ساري دانست و گفت: جشنواره‌هاي بعدي شعر شهر من ساري با محوريت شعراي قديم اين شهر و معرفي شخصيت آنان براي نسل جديد برگزار خواهد شد.
شهردار ساري با قدرداني از تمامي تلاش‌هايي كه در معاونت فرهنگي و هنري شهرداري و كميسيون فرهنگي شوراي شهر ساري براي بالندگي اين شهر انجام مي‌شود، گفت: امروز شاهد افزايش 400 درصدي اعتبارات معاونت فرهنگي از زمان حضورم در‌سال 91 با اعتبارات 1/5 ميليارد تومان و بعد از آن به 6ميليارد تومان هستیم  و براي ‌سال 94 به شوراي شهر ساري پيشنهاد بودجه 10ميليارد توماني را داده‌ايم كه با درايتي كه در اعضای شورا سراغ داريم، انتظار مي‌رود با رويكرد خوب فرهنگي همچون گذشته كه تعاملات بسيار خوبي در راستاي اقدامات فرهنگي با شهرداري داشته سوق‌دهنده ساري در جاده توسعه و پيشرفت باشند.
تداوم حركت‌هاي فرهنگي در شهر ساري
ناصر معيل، معاون فرهنگي-‌اجتماعي شهردار ساري در حاشيه برگزاري اين جشنواره گفت: براي اين فراخوان ۱۶۰ اثر به‌دبيرخانه جشنواره ارسال شده بود كه پس از داوري در 2 مرحله در 3 بخش آزاد، ويژه و شعر بومي منتخب داشت. در بخش بومي جشنواره شعر ابراهيم باقري‌حميدآبادي، محمدعلي قاجار، علي گل‌عمويي، بخش ويژه: شعر لاله نجفي و مهري اترگله  و مهدي دستيار و در بخش آزاد، شعر حسن حسن‌پور، بهمن نشاطي و داديار حامدي، سيدمحمد ‌هاشمي، مبين اعرابي، طاها وفايي‌نژاد و ندا عبدي برگزيده شدند. معاون فرهنگي شهردار ساري در خاتمه از تداوم حركت‌هاي فرهنگي در شهر ساري خبر داد و افزود: اين معاونت آمادگي خود را براي برنامه‌هاي وسيع‌تري در حوزه فرهنگي و اجتماعي در ‌سال‌آتي اعلام مي‌دارد.
رونمايي از كتاب «شهر من ساري» با تاليف استاد ايرج اصغري
در آيين اختتاميه اولين جشنواره شعر شهر من ساري كه همراه با ابراز تشكرها و تقديرهاي بيكران اهالي فرهنگ و هنر ساري از شهردار فرهنگ دوست و دلسوز ساري در شكوفا شدن مركز استان بود از كتاب جشنواره «شهر من ساري» نيز رونمايي شد.
عبوري، هم محبوب است هم معروف
استاد زندي كه براي اهدای هديه شخصي خود به استاد ايرج اصغري دقايقي روي سن قرار گرفت، با ابراز احساسات قلبي خود به شهردار مركز استان در راستاي تحولات ايجاد شده در شهر گفت: عبوري، اقدامات بزرگ و اساسي در شهر انجام داد كه انصافا جاي تقدير دارد. وي گفت: عبوري، ازجمله شخصيت‌هایي است كه هم محبوب است هم معروف.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/21352/پيشنهاد-بودجه-10-ميليارد-توماني-فرهنگي-شهرداري-در‌-سال-94