کاهش ۵۰ درصدی تولید گوشت مرغ در کشور تکذیب شد
 

 

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ضمن تکذیب کاهش ۵۰ درصدی تولید گوشت مرغ در کشور، از صادرات مرغ خبر داد و گفت: اکنون جوجه ریزی طبق روال انجام می‌شود و هیچ مشکلی در تامین گوشت مرغ موردنیاز کشور نداریم. به گزارش ایرنا «حبیب اسدالله نژاد» درباره وضعیت تولید گوشت مرغ و تخم‌مرغ، افزود: در پی کاهش نقدینگی بخش تولید (طیور)، اندکی با افت جوجه ریزی روبرو خواهیم شد، اما این که افت در حد ۵۰ درصدی در  تولید ف گوشت مرغ داشته باشیم، صحت ندارد و این موضوع درست نیست. تولید به کار خود طبق روال ادامه می‌دهد.
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی اظهار داشت: اکنون برای حمایت از تولیدکنندگان صنعت طیور، دولت شرایط را برای جذب و خرید مرغ مازاد فراهم کرده است، به طوری که بخشی از مرغ مازاد تولیدی توسط شرکت پشتیبانی امور دام خریداری و  ذخیره‌سازی و بخش دیگر روانه بازارهای صادراتی می‌شود. به گفته وی، اکنون صادرات گوشت مرغ به دلیل وجود بازارهای صادراتی در حال انجام است و هیچ مشکلی وجود ندارد.
وی درباره وضعیت تامین نهاده‌های صنعت طیور کشور، گفت: نهاده‌های صنعت طیور با ارز نیمایی هیچ مشکلی ندارد و سریع در سامانه بازارگاه بارگذاری می شود و در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد. اسدالله نژاد تصریح کرد: آن بخش از تولیدکنندگانی که نهاده با ارز ترجیحی طلب دارند، هنوز نهاده خود را دریافت نکرده‌اند. وزارت جهاد کشاورزی تلاش دارد فرایند تخصیص نهاده‌ها با ارز ترجیحی را تسریع کند و تا هفته آینده در اختیارشان قرار بگیرد که دچار مشکل نشوند.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/211812/کاهش-۵۰-درصدی-تولید-گوشت-مرغ-در-کشور-تکذیب-شد