در شاهرود رخ داد
 
انفجار هولناک ویلای مجلل را تخریب کرد
 

 

شهروند| 3 روز زمان کافی بود تا گاز نامریی خانه ویلایی را منفجر کند. انفجار هولناکی که ساکنان منطقه را به خیابان کشاند یک ویلای مجلل را تخریب کرد.
شامگاه پنجشنبه صدای انفجار مهیبی ساکنان شهرک نوین شاهرود را به وحشت انداخت. شاهدان ماجرا متوجه شدند خانه ویلایی در انتهای کوچه به دلایل نامعلومی منفجر شده، شعله‌های آتش درحال محاصره خانه بود که با اعلام این خبر به سازمان آتش‌نشانی بلافاصله آتش‌نشانان به محل حادثه اعزام شدند. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد هیچ یک از ساکنان این خانه ویلایی در خانه نیستند اما حجم وسیعی از ویلا تخریب شده بود.
عملیات اطفای حریق آغاز شد و آتش‌نشانان از میان آجرها و دیوارهای تخریب شده ساختمان وارد ساختمان شدند.
علیرضا محمدی مدیرعامل آتش‌نشانی شاهرود درباره این حادثه گفت: «بر اساس شواهد علت اصلی سانحه نشت گاز به مدت حداقل 2 تا 3 روز بوده است. بررسی‌ها نشان می‌داد این خانه ویلایی 60‌درصد تخریب شده و حجم خسارات وارده به این خانه بسیار زیاد برآورد شد. قدرت انفجار تا حدی بوده است که پنجره‌های این خانه ویلایی تا شعاع ۲۵ متری از محل حادثه به بیرون پرتاب شده است. ماموران آتش‌نشانی از 2 ایستگاه ولایت و عدالت به سرعت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به محل اعزام شدند و حریق‌ناشی از این انفجار را تحت کنترل درآوردند.شعاع حادثه تا حدی بود که مردم را به کوچه و خیابان کشاند.»
مدیرعامل آتش‌نشانی شاهرود در رابطه با تبعات این انفجار مهیب گفت: « قدرت انفجار به‌حدی بود که علاوه بر این خانه، دیوار‌های خانه‌های مجاور تخریب و همچنین شیشه‌های مسکونی شکسته شده بودند.»
نشت گاز عامل حادثه بوده است
کارشناس اداره گاز شهرستان شاهرود نیز با تأکید بر این‌که گاز به مدت بیش از دو روز در خانه نشت داشته است، گفت: «حجم انفجار و خرابی‌های موجود نشان‌دهنده تراکم حجم بالایی از گاز در منزل بوده است.»
این کارشناس که نام خود را فاش نکرد، اظهار داشت: «ممکن است اتومات یخچال منجر به انفجار گاز‌های انباشته، شده باشد اما نتیجه قطعی پس از تحقیقات تکمیلی ارایه می‌شود.» وی در خاتمه افزود: « درباره کانون حادثه و چگونگی اشاعه آتش در منزل مسکونی نیز فعلا نمی‌توان اظهارنظر کرد.»


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/20992/انفجار-هولناک ویلای-مجلل-را-تخریب-کرد