خبر
 

 

مسجدجامعی رئیس هیأت‌امنای مجموعه تاریخی  سعدآباد شد
شهروند| رئیس و دبیر هیأت‌امنای مجموعه فرهنگی-  تاریخی سعدآباد انتخاب شدند.
احمد مسجدجامعی و یوسف منصورزاده در نخستین نشست هیأت‌امنا که دوشنبه 22دی برگزار شد با حداکثر آرا به‌عنوان رئیس و دبیر هیأت‌امنای مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد انتخاب شدند. مسعود سلطانی‌فر در این نشست اظهار امیدواری کرد با تشکیل هیأت‌امنا برای مجموعه سعدآباد وضع آن بهبودیافته و گام‌های موثری در زمینه مدیریت، برنامه‌ریزی و نظارت برداشته شود. رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: در مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد تعداد زیادی موزه هست، طی این مدت برخی از آنها ساماندهی شده‌اند، اما هنوز کار زیادی وجود دارد که امیدوارم با تشکیل هیأت‌امنا، ساماندهی بقیه مجموعه سرعت بگیرد. او تأکید کرد: رویکرد بنده، تمامی معاونان و مدیران سازمان میراث فرهنگی در سایه دولت تدبیروامید این است که هیأت‌امنای بناها و مجموعه‌های تاریخی هرچه زودتر پا گرفته و با قوت به فعالیت بپردازند.معاون رئیس‌جمهوری درخصوص شکل‌گیری هیأت‌امنا برای بناهای تاریخی گفت: تاکنون برای 7بنای تاریخی که ثبت جهانی شده و همچنین مجموعه فرهنگی -تاریخی سعدآباد، هیأت‌امنا تعیین شده زیرا هرکدام از این بناها، سایت‌ها و کاخ موزه‌ها به امکانات و توان بالای مدیریتی نیاز دارند. محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی نیز در این مراسم با بیان این‌که مجموعه سعدآباد به لحاظ تاریخی از پتانسیل بالایی برخوردار است، عنوان داشت: مجموعه‌های ملی، جهانی و موزه‌ای را در همه جای کشور داریم که با تغییر سیستم مدیریتی به شکل هیأت‌امنایی سعی داریم به استقلال برسند.یوسف منصورزاده مدیر مجموعه فرهنگی - تاریخی نیاوران نیز تشکیل هیأت‌امنا را برای مجموعه سعدآباد اتفاق بزرگ و مهمی دانست که شخصیت‌های برجسته‌ای عضو آن هستند. او مجموعه سعدآباد را با 110هکتار یکی از بزرگترین مجموعه‌های فرهنگی - تاریخی کشور دانست که 300‌هزار اثر نفیس موزه‌ای در آن قرار دارد. منصورزاده اظهار داشت: وجود 5هزار تابلوی نفیس، فرش‌های ارزشمندی با قدمت 70‌سال و 50‌هزار اصله درخت در سعدآباد این مجموعه را از ارزش خاصی برخوردار کرده است.سیدعلی خاتمی، صفدر حسینی رئیس صندوق توسعه ملی، احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران، علی کریمی معاون عمرانی استاندار تهران، سیدمحمد مجابی، معاون سازمان محیط‌زیست، علی مرادخانی معاون وزیر ارشاد، سمیع‌الله حسینی‌مکارم معاون توسعه مدیریت و یوسف منصورزاده رئیس مجموعه فرهنگی- تاریخی سعدآباد از اعضای هیأت‌امنا، محمدرضا کارگر و علیرضا تابش در این جلسه حضور داشتند.

معاون حقوقی وزیر علوم: دانشگاه ایرانیان رسمیت ندارد
ایسنا| معاون پارلمانی و حقوقی وزیر علوم در مورد فعالیت دانشگاه ایرانیان گفت: برای روشن شدن افکارعمومی تأکید می‌کنم که وزارت علوم، دانشگاه ایرانیان را به رسمیت نمی‌شناسد تا مردم این آگاهی را داشته باشند که وقت و هزینه خود را در این دانشگاه صرف نکنند.
درمورد ادعای دانشگاه ایرانیان مبنی بر این‌که وزارت علوم فعالیت سایت این دانشگاه را متوقف کرده، اظهار کرد: وزارت علوم فعالیت این سایت را متوقف نکرده است زیرا تا قوه قضائیه حکمی صادر نکند هیچ سایتی بسته نمی‌شود. لازمه صدور حکم هم شکایت است که وزارت علوم چنین شکایتی نکرده است.او افزود:  ما رسما اعلام کرده‌ایم که این دانشگاه جایگاه قانونی ندارد و چنین دانشگاهی از نظر وزارت علوم به رسمیت شناخته نمی‌شود اما وقتی می‌توانیم اقدام قانونی انجام دهیم که این دانشگاه به صورت غیرقانونی و بدون مجوز دانشجو پذیرش کند.معاون پارلمانی و حقوقی وزیر علوم با تأکید بر این‌که هنوز پذیرش دانشجو از سوی دانشگاه صورت نگرفته است، تأکید کرد:  تا این دانشگاه اقدامی انجام ندهد ما هم کاری نخواهیم کرد، اما اعلام می‌کنیم که چنین دانشگاهی رسمیت ندارد.دانشگاه ایرانیان منسوب به محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری سابق است و پیش از این فعالیت این دانشگاه از سوی شورایعالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم غیرقانونی اعلام شده است.

تامین اعتبار 1300میلیاردی عیدی مستمری‌بگیران تامین اجتماعی
ایسنا| مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از پیش‌بینی اعتبار بیش از 1300میلیارد تومانی جهت پرداخت عیدی مستمری‌بگیران خبر داد و گفت: منابع آماده است و امسال هم عیدی‌ها را بدون استقراض پرداخت می‌کنیم.سیدتقی نوربخش، با بیان اینکه میزان و زمان دقیق پرداخت عیدی به مستمری‌بگیران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی معمولا در بهمن‌ماه مشخص و پرداخت می‌شود، اظهار کرد: عیدی مستمری‌بگیران تامین اجتماعی مشابه عیدی کارمندان دولت تعیین می‌شود.او افزود: همانند سال گذشته عیدی‌ها را بدون استقراض پرداخت می‌کنیم و اکنون منابع و تجهیزات آماده هستند. اعتباری بیش از 1300میلیارد تومان برای این امر در نظر گرفته شده است.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/19749/خبر