چرا مهاجرت نمی‌کنم؟
 

 

   محمدحسین میرابوطالبی

یکی از فالوورزهای پیج انگیزشی و موفقیت angizesh_biutifool_mind_8486 پیام داده که «ادمین محترم، شما با این سطح از دانش، باید حتما مهاجرت کنید. چرا این کار را نمی‌کنید؟» بخش اول حرفش  در مورد سطح دانشم را کاملا قبول دارم. اما با بخش دوم مخالفم. من در این مرزوبوم بسیار موفق‌تر و پرانگیزه‌تر از هر جای دنیا هستم. پاسخ فالوورز محترم را به این صورت دادم:  
«استیو جابز را حتما می‌شناسی. کسی که روزی زیر درخت نشسته بود و وقتی سیبی به سرش خورد، ایده تأسیس اپل به ذهنش رسید. دقت کن که اگر آن سیب به سر آدمی مثل تو می‌خورد، نهایتا کمی باد می‌کرد. البته اصلا قصد تحقیرت را ندارم. استیو جابز می‌گوید: «رویا آن چیزی نیست که شب‌ها در خواب می‌بینی. رویا آن چیزی است که نمی‌گذارد شب‌ها بخوابی.» از این جهت کشور ما کشور رویاهاست. کلی موضوع هست که نمی‌گذارد بخوابی. دلار و ماشین و خانه، در اینجا رویاست.  او در جای دیگری می‌گوید: «ما همیشه از شکست‌ها بیشتر یاد می‌گیریم تا موفقیت‌ها.» بنابراین بهتر است جایی زندگی کنی که احتمال شکست خوردن در آن بیشتر از موفقیت باشد.
علاوه بر این، قوانین خیلی از کشورها به ضرر کسب‌وکار است. در نظر بگیر جایی زندگی می‌کنی که خرید و فروش فالوورز در آن ممنوع است. قوانین دست‌
وپا گیر کپی‌رایت در آنجا رعایت‌می‌شود. حسابش را بکن برای هر جمله‌ای که از جایی کپی‌می‌کنی و آهنگی که رویش می‌گذاری باید جواب پس بدهی! یک‌دفعه بگویید نباید درآمد کسب کنید!  تو در یک کشور توسعه‌یافته نمی‌توانی از آموزش موفقیت پولدار شوی. همان‌طور که در جایی که همه لاغرند نمی‌توانی از رژیم لاغری پول دربیاوری. در جایی می‌توانی از آموزش موفقیت پولدار شوی که آدم‌های ناموفق زیادی داشته باشد. چیزی که اینجا به وفور می‌توانی پیدا کنی.
من یک پیج تخصصی مشاوره مهاجرت هم دارم. در آنجا با توجه به خصوصیات فردی، ماه تولد و توانایی‌های فرد، بهترین کشوری که می‌توانند به آن مهاجرت کنند، برایشان تشخیص می‌دهم. حتی پکیج کامل مهاجرت هم ارایه می‌دهم که شامل رد شدن از مرز و رسیدن به کمپ می‌شود.
 طبیعتا مثلا در آلمان نمی‌توانم چنین درآمدی داشته باشم. بنابراین این حرف مسئولان که ایران کشور خیلی بهتری از آلمان است، حرف کاملا صحیحی است. البته اگر مایل باشی می‌توانیم یک پیج انگلیسی برای مشاوره مهاجرت به ایران تأسیس کنیم و در آن از مزایای زندگی در اینجا بگوییم.»


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/192260/چرا-مهاجرت-نمی‌کنم؟