سرایت سختگیری‌ها به 45 شهر دیگر
 
در تهران و ۴۵ شهر بسیار آلوده به ویروس کرونا نیازمند تصمیمات سختگیرانه‌تر هستیم
 

[شهروند] مرزگشایی کرونا که شروع شد، پژوهشگران و محققان از روش‌هایی برای پیشگیری از ابتلا و راه‌هایی برای غلبه بر این ویروس مرموز گفتند.
راه‌هایی که درنهایت همگی بر ضرورت تداوم سختگیری‌ها، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی منتهی شدند.
موج جدید کرونا که با افزایش آمار قربانیان و مبتلایان همراه بوده، نیمه دوم شهریور آغاز شده و هم‌اکنون به اوج خود رسیده است.
کارشناسان نظام سلامت بارها از اعمال محدودیت‌ها بر رفت‌وآمدها گفتند. از تعطیلی کانون‌های بحران برای قطع زنجیره انتقال کرونا.
در همین ارتباط استاندار تهران پایتخت را نیمه‌تعطیل کرد، اما به گفته کارشناسان تعطیلی نصفه‌ونیمه هیچ تأثیری بر قطع‌شدن زنجیره انتقال ندارد.
شکسته‌شدن رکورد آمار روزانه قربانیان زنگ خطر را بیش از پیش به صدا
 درآورده است.
روزهای دهم و سیزدهم مهرماه آمار روزانه قربانیان ۲۱۱نفر و چهارم و هشتم مهر ۲۰۷ نفر اعلام شد تا پنج روز از دو هفته ابتدایی مهرماه این آمار بیش از ۲۰۰نفر باشد.
در همین حال، ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت اعلام کرد اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود، آمار وحشتناک مرگ روزانه بیش از ۳۰۰ نفر را شاهد خواهیم بود. موج سوم کرونا به ایران رسید. موجی که با فصل سرما شروع شد. حالا در کنار کرونا احتمال آنفلوآنزا  و بیماری‌های تنفسی ناشی از هوای سرد هم هست.
شرایطی که با در نظر گرفتن اوضاع اجتماعی و اقتصادی این روزها موج‌های چهارم و پنجم کرونا را به یک فاجعه انسانی تمام‌عیار منتهی می‌سازد.
همین چند روز پیش بود که رئیس‌جمهوری با اعمال محدودیت‌ها در پنج کلانشهر موافقت کرد؛ موافقتی برای محدودکردن رفت‌وآمدها.
 اما حالا معاون کل وزارت بهداشت با تکیه بر مطالعات جامع سازمان جهانی بهداشت از بی‌تأثیر بودن داروهای معروف موجود ازجمله «رمدسیویر» بر کووید-19 می‌گوید.به باور ایرج حریرچی بهترین راه مقابله با این ویروس جهانی، پیشگیری است. «هماهنگی و همدلی حداکثری دولت و ملت در اعمال محدودیت‌ها تنها راه برون‌رفت از همه‌گیری کروناست.» او معتقد است رعایت‌نکردن اصول فاصله‌گذاری توسط عده‌ای، علاوه بر سلامت جسمی، سلامت روانی دیگران را هم در معرض خطر قرار داده است.حریرچی با اشاره به اینکه شرایط کرونا در کلانشهر تهران نگران‌کننده‌تر است، از ضرورت محدودیت‌های سختگیرانه‌تر کرونایی در تهران و 45 شهر مشابه دیگر می‌گوید. 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/192251/سرایت-سختگیری‌ها-به-45-شهر-دیگر