اگر یک زن رئیس‌جمهوری شود
 

 

   طیبه رسول‌زاده طنزنویس

گمانه‌زنی‌ها حاکی از این است که مسئولان تصمیم گرفتند به دلیل احتمال کاهش مشارکت مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری این مشارکت را با حضور یک نامزد زن افزایش دهند. کارشناسان  ابتدا چندین گزینه خارجی را برای این پست مطرح کردند ولی با وجود احتمال بالای رد صلاحیت این عزیزان تنها به علت ملیت‌شان متفق‌القول به این نتیجه رسیدند که اگر و تنها اگر بازیگر زن داخلی کاندیدا شود، مردم خواهند پذیرفت که مشارکتی حداکثری را در کارنامه همه ادوار ریاست‌جمهوری ثبت کنند!
با این همه شما اگر یک بازیگر زن هم باشید باز یک مشکل بزرگی که برای قدرتمندشدن دارید این است که زن هستید. اگر به ‌عنوان یک زن تصمیم گرفتید در انتخابات ریاست‌جمهوری ‌سال 1400 نامزد شوید در نظر داشته باشید که نمی‌توانید پوسترتان را روی جلد هیچ جا یا روی دیوار هیچ‌کس بچسبانید؛ چون ممکن است دیوار مردم شلوغ شود و مسئولان مجبور باشند آن را خلوت کنند. همچنین حواس‌تان باشد در کارنامه زندگی‌تان هیچ جا به دوچرخه دست نزده باشید دیگر چه برسد به پا؛ حتی در بچگی. چون سمتی که می‌خواهید در آن ورود کنید خیلی حساس است. پس لازم است درجه حساسیت را افزایش دهید و اگر خدایی نکرده کس دیگری در خانواده‌تان فارغ از جنسیتش دوچرخه داشته یا دارد، از
ثبت نام در انتخابات منصرف شوید. بالاخره این کار خیلی بدتر از هر نوع جنایتی است که انسان ممکن است مرتکب شود.
از آنجا که دکتر احمدی‌نژاد وزیر زن برای کابینه انتخاب کرده بود، این امکان وجود دارد که یک زن هم بتواند رئیس‌جمهوری شود. البته نمی‌دانیم چطور می‌خواهد وزیر مرد انتخاب کند و به آنها دستور هم بدهد. مردم چه فکر می‌کنند؟ جهانیان به ما چه نگاهی می‌کنند؟ فکر نمی‌کنند همه مردان ما زن‌ذلیل هستند؟ اگر وقتی خانم رئیس‌جمهوری 13 یا 14 سالش شده بود پدرش سر او را با داس می‌برید آن‌قدر پررو نمی‌شد که بخواهد به جایی برسد که بر سر مردهای مظلوم کشورمان زور شود. تازه یک رئیس‌جمهوری حداقل باید مدرک فوق لیسانس یا دکتری داشته باشد. وقتی هر روز تصویر زن‌ها از روی کتاب‌های درسی حذف می‌شود به چه اجازه‌ای این خانم توانسته مدارج تحصیلی را یکی پس از دیگری طی کند؟
حالا شما تصور کنید که رئیس‌جمهوری شدید حتما لازم است که یک معاون اول مرد انتخاب کنید تا درخواست‌هایتان را به‌گوش سایر آقایان وزیر برساند. خودتان هم نیامدید سر کار ایرادی ندارد. حتی اگر بگذارید همان معاون اول خودش هر تصمیمی که لازم شد با وزیران بگیرند، عالی می‌شود. این کار برای خودتان هم بهتر است. تصور کنید یک جوان توی خانه دارید که به اینترنت دسترسی دارد. نباید مادرش بالای سرش باشد تا خدایی نکرده از اندروید استفاده نکند یا ساعت 12 شب مودم را خاموش کند و توی کمدش بگذارد؟ یا غذا برای بچه‌ها بپزد؟ خانه را تمیز کند؟ بالاخره همسر شما که این کارها را نباید بکند. مرد بیچاره تازه ساعت 4 بعدازظهر می‌رسد خانه، نباید یک چایی جلویش بگذارید و برایش شام بیاورید؟ حالا اگر خیلی می‌خواهید کولاک کنید هنوز تشت شیر و گلاب جواب است.
ما مطمئن هستیم که مسئولان خودشان در این موضوع تجدید نظر می‌کنند و اجازه چنین اشتباهی را به ما زن‌ها نمی‌دهند. به امید آن روز.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/191424/اگر-یک-زن-رئیس‌جمهوری-شود