کَره و پیامک و حمایت چپکی!
 

 

شهاب نبوی طـــنــزنـویــس

هفته علمی-تخیلی‌مان درحالی ادامه دارد که هفته گذشته کَره چیه؟ اون هم قیمتش دوبرابر شد و دیگر دست‌مان بهش نمی‌رسد. ما که کم‌کم باید با همه خوردنی‌ها خداحافظی کنیم، مسئولین لااقل لطف کنند و چند روز قبلش اطلاع دهند که برای آخرین‌بار طعم چیزی را که قرار است گران شود، بچشیم و بغلش‌کنیم و باهاش خداحافظی کنیم تا بعدها کمتر حسرت بخوریم که دیگر دست‌مان بهش نمی‌رسد. می‌دانم اگر کره را بخواهیم بغل‌کنیم، لیز می‌خورد و احتمالا می‌افتد داخل لباس‌مان، اما در وداع آخر اصلا مهم نیست که آدم کمی هم کثیف شود.
در خبری دیگر داشتیم که یکی از مسئولین گفته بود شاید رئیس‌جمهوری بعدی یک زن باشد.
ما ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین عزیز، از بانوان ارجمند درخواست می‌کنیم برای ثبت‌نام به همراه اجازه رسمی پدر، همسر، پسر بزرگ، اگر داماد دارند، داماد، اگر برادر در قید حیات است، با اجازه او برای ثبت‌نام تشریف بیاورند و درحالی‌که نمی‌توانند حضانت فرزند خود را برعهده بگیرند، حضانت و مسئولیت ما را قبول کنند.
یک مسئول محترم دیگر هم در این هفته گفته بود که‌ درصد خطا در پیامک‌های کشف حجاب نهایتا ۲‌درصد است.
ما ضمن تشکر از مسئولین عزیز که در این حد دقت را بالا برده‌اند، از آنها می‌خواهیم که خود را زیاد اذیت نکنند و پیامک را به صورت «ارسال برای همه» بفرستند، این‌طوری محکم‌کاری نیز کرده‌اند. یعنی اگر طرف مشکلی نداشت که وظیفه‌اش بوده، اما اگر داشت یاد می‌گیرد که ما حواس‌مان به همه‌ چیز هست و خودش را جمع‌وجور می‌کند.
کلا کار از پیامک اضافی فرستادن عیب ‌نمی‌کند. در خبری دیگر، باز هم سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان با حمایت از تولیدکنندگان و فروشندگان، مصرف‌کنندگان را غافلگیرکرد و سخنگویش اعلام کرد که باید گرانی را بپذیریم. سازمان حمایت در طول سال‌های گذشته رقابت تنگاتنگی با وزارت رفاه در حرکت برخلاف جهت اسمش داشته که با این اظهارنظر در نیم فصل امسال سه هیچ برنده شد و به صدر جدول صعود کرد.
پیش‌بینی می‌شود سازمان حمایت برای ادامه این صدرنشینی در هفته‌های آینده بگوید که مصرف‌کننده خوب، باید فقط مصرف‌کننده باشد و مثل یک بچه با ادب به حرف فروشنده گوش‌کند.
در این هفته عکس دخترها نیز درحالی‌که نه دوچرخه‌سواری می‌کردند، نه مشکل پوششی داشتند، نه مشغول عمل زشت آب‌بازی بودند، از روی جلد کتاب ریاضی بچه‌ها حذف شد.
البته خانم‌ها و حتی ما آقایان تا حدود زیادی به این حذفیات عادت‌داریم؛ نکته‌ای که به آن عادت نداریم، عذرخواهی وزیر بابت این موضوع و قولش بابت جبران این قضیه بود که ما را شوکه‌کرد.
اصولا ایشان نشان داد که مدیر موفقی نخواهد بود، چراکه یکی از نشانه‌های مدیر موفق در کشورمان این است که انتقادات جدید را دایورت کند روی انتقادات قبلی و کار خودش را انجام بدهد که وزیر مذکور نشان داد چنین قابلیتی ندارد.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/191423/کَره-و-پیامک-و-حمایت-چپکی!