منهای سینما
 

 

 حجت حسنی، نوازنده پیشکسوت موسیقی ایرانی و مدیر موسیقی بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران بعد از مدت‌ها بیماری دار فانی را وداع گفت. حسنی هنرمند پیشکسوت موسیقی که بعد از مدت‌ها مبارزه با بیماری سرطان دارفانی را وداع گفت، ازجمله هنرمندانی است که تحصیلات خود را در رشته موسیقی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران به پایان رساند. این نوازنده سنتور از شاگردان ممتاز مجید کیانی استاد موسیقی ایرانی بوده که طی سال‌های قبل از بیماری خود فعالیت‌های متعددی را درعرصه موسیقی ایرانی انجام داده است.
 تولید برنامه «اتفاق» با اجرای رضا رشیدپور که مدتی به دلیل شرایط کرونایی متوقف شده بود، با تغییراتی در دکور به ‌زودی از سر گرفته می‌شود و این برنامه از شهریورماه به کنداکتور شبکه ۳ بازمی‌گردد.
 «آکوردنوازی سه‌تار» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار تألیفی این روزهای حوزه موسیقی است که به قلم محمد خالقی مؤلف و پژوهشگر موسیقی ایرانی در دسترس مخاطبان قرار
 گرفته است.
 حسین علیشاپور- خواننده موسیقی ایرانی- و گروه تیام در سومین شب کنسرت آنلاین موسیقی دستگاهی هنرنمایی کردند.
 با پایان‌یافتن زمان ارسال کتاب به جایزه‌ «شاملو»، دبیرخانه‌ این جایزه از ارسال بیش از ۱۸۰ عنوان کتاب برای داوری خبر داد.
 بیست‌وهفتمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان به دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی، به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.
 ساخت مستند بلند سینمایی «ایران‌زاد» به نویسندگی و کارگردانی مجید عزیزی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ایام کرونا در استان چهارمحال‌وبختیاری کلید خورد. مستند «ایران‌زاد» که راوی قصه‌های تلخ و شیرین از تجربه زیستی انسان معاصر ایرانی است، طی یک دوره تحقیقاتی یک‌ساله در شهرها و روستاهای مختلف کشور فیلمبرداری
 خواهد شد.
 مراسم اهدای نشان‌های طلایی، نقره‌ای و ویژه‌ هشتمین دوره‌ «لاک‌پشت پرنده» به صورت مجازی روزجمعه (بیست‌وچهارم مرداد ۱۳۹۹) برگزار می‌شود.  دریافت‌کنندگان نشان‌های طلایی و نقره‌ای لاک‌پشت پرنده از میان ۹ نامزد نهایی انتخاب خواهند شد.
 مستند «دیافراگم» به کارگردانی «جواد وطنی» که فیلمبرداری آن به تازگی پایان یافته، به تاریخچه‌ ضبط موسیقی در ایران در دوره قاجاریه تا پهلوی می‌پردازد.
 کتاب جدید محمد بقایی ماکان با عنوان «چهره‌ها و ناگفته‌ها» در دست چاپ است. این کتاب در نزدیک به ۷۰۰ صفحه و قطع رقعی تا پاییز‌ سال‌جاری از سوی انتشارات تهران عرضه خواهد شد. در این کتاب‌ به ۳۵ شخصیت معروف ایران و جهان پرداخته‌ می‌شود که دیدگاه‌هایشان از منظری متفاوت مورد بررسی و نقد قرار می‌گیرد. برخی از چهره‌های مطرح در این کتاب عبارتند از؛ فردوسی، باباطاهر، سنایی، مولوی، سعدی، حافظ، ایرج میرزا، اخوان ثالث، احمد شاملو، ایرج افشار، باستانی پاریزی، مظاهر مصفا، سیمین دانشور، فریدون مشیری، بهرام بیضایی و برخی دیگر از چهره‌ها که نویسنده با بیشتر آنها مصاحبت داشته یا در آثارشان تعمق کرده که حاصل آن نکته‌هایی ناگفته و تحلیل‌های تازه‌ای است از دیدگاه‌های این چهره‌ها.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/189713/منهای-سینما