مرگ همین‌جوری وسط کنکور که در نمی‌زند
 

 

وحید میرزایی طـــنــزنـویــس

راستش را بخواهید یک چیزی که ما را به موفقیت نهایی و پیروزی امیدوار می‌کند این است که مسئولانی داریم که حواس‌شان به همه چیز هست و چیزی را در کمک به مردم از قلم نمی‌اندازند.
نمونه‌اش همین برگزاری کنکور سراسری در شرایط کرونا که یکی از بهترین تصمیماتی است که می‌شود در این وضع گرفت و واقعا تأثیر خیلی زیادی در گسترش علم و دانش درکشور خواهد داشت. همان‌طور که ما سال‌های قبل رفتیم و کنکور دادیم، کنکوری‌های امسال هم باید با قدرت در کنکور شرکت کنند که در سال‌های آینده افراد باسوادی در تاکسی‌های اینترنتی مشغول به کار باشند. به ‌هرحال ما نیز از همین تریبون حمایت خود را از برگزاری کنکور سراسری اعلام می‌داریم و پیش‌بینی می‌کنیم همچون سال‌های گذشته داوطلبان کنکور با انرژی در حوزه‌های برگزاری حاضر شده و با «حسینی بای» مصاحبه کنند:
حسینی بای: سلام. می‌بینم که با انرژی اومدی کنکور بدی و قبول شی.
داوطلب: سلام آقای بای. شما مگه کرونا نگرفته بودی؟ اینجا چه کار می‌کنی؟
حسینی بای: الانم کرونا گرفتم. ببین. (درصورت داوطلب سرفه می‌کند).
داوطلب: خب بهتر نبود نمیومدید اینجا تا بقیه کرونا نگیرند؟
حسینی بای: دست خودم نیست. سیستمم این‌جوری نوشته شده که تو هر کنکوری باید بیام مصاحبه بگیرم. حالا از خودت بگو. آماده‌ای برای کنکور؟
داوطلب: والا بهتر بود کنکور لغو بشه اما حالا که نشده من با کپسول اکسیژن و لباس مخصوص اومدم که اگه قبول شدم، زنده باشم و برم دانشگاه.

حسینی بای(رو به دوربین): امروز علاوه بر داوطلب‌های دختر و پسری که در کنکور شرکت کردند، یه زوج جوان با لباس عروس و دامادی هم بودند.
سلام. می‌بینم که اولین ساعات ازدواجتون رو سر جلسه کنکور هستین.
داماد: سلام عرض می‌کنم خدمت هموطنان عزیز. نه کنکور اولین کاری نبود که ما بلافاصله بعد از ازدواج انجام دادیم.
حسینی بای: چی بود پس؟
داماد: اولین فعالیت‌مون بعد عقد این بود که یه سر رفتیم ستاد انتخابات کشور که رأیمون رو به صندوق بیندازیم، اما گفتند الان انتخابات خاصی نداریم واقعیتش. ما هم گفتیم حالا یه کاریش بکنین. مشتری هستیم. لطف‌کردن
یه انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس سریع ردیف کردن. ما هم رأیمون رو به صندوق انداختیم. شما چرا نبودین؟ همکاراتون مصاحبه گرفتن.
حسینی بای: دیگه درگیر کنکور شدیم. شمام خدایی هماهنگ نکردین. باید می‌گفتین. من اینجا منتظرتون بودم، بی‌خیال. حالا نظر عروس خانم راجع به کنکور امسال چیه؟
عروس: والا با این وضع کرونا بعید می‌دونم زنده بمونیم امروز. اما خب چون مسئولان صلاح دیدند، ما هم اطاعت می‌کنیم. خوبیش اینه که همراه با همسرم می‌میریم. خیلی عاشقانه است.خب دیدین که چه شور و اشتیاقی بین داوطلبان کنکور برای گرفتن صندلی‌های دانشگاه وجود داره و کرونا نتونست جلوی عزم اونارو بگیره. حسینی بااااااااااااای. خبرنگار واحد مرکزی خبر. دانشگاه تهران.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/189357/مرگ-همین‌جوری-وسط-کنکور-که-در-نمی‌زند