ذره‌بین
 

 

حفر مرگ برای ۲ گنج‌یاب
[شهروند] دو حفار اموال تاریخی برای گنج جان داده و ۶ عضو دیگر این باند از سوی پلیس استان فارس دستگیر شدند.
با اعلام نیروی انتظامی فراشبند مبنی بر دستگیری 6 حفار غیر مجاز حین حفاری در چاه «گبری» بلافاصله مسئول اداره حفاظت میراث فرهنگی به‌اتفاق نماینده دادستان و مأموران پلیس به محل حادثه اعزام شدند. برابر اعترافات مردان گنج‌یابی که دست به حفر چاه تاریخی زده بودند دو نفر از همدستان آنها در حین حفاری به داخل چاه سقوط کرده بودند، با پیگیری‌های انجام‌شده و حضور مقامات انتظامی و قضائی در محل، گروه امدادونجات به داخل چاه رفتند و جنازه دو نفر حفار را از درون چاه به بیرون منتقل کردند.


 نجات در ارتفاعات تفتان
[شهروند] با تلاش سه ساعته تیم‌های امداد کوهستان شهرستان خاش کوهنورد مصدوم از ارتفاعات تفتان به پایین کوه منتقل شد.
ساعت ۱۲ و ۲۷ دقیقه روز جمعه دهم مرداد، طی تماس مردمی با پایگاه امداد‌ونجات کوهستان تفتان جمعیت هلال‌ احمر شهرستان خاش مبنی بر سقوط از ارتفاع کوهنورد پنجاه‌وسه ساله در ارتفاعات کوهستان دره‌گل تفتان بلافاصله سه تیم امداد کوهستان جمعیت هلال‌ احمر شهرستان خاش متشکل از ۱۲ نفر نجاتگر عملیاتی و  یک دستگاه خودروی آمبولانس به منطقه حادثه اعزام شدند. پس از رسیدن به محل حادثه مشخص شد، مصدوم حین کوهنوردی به دلیل گرمای هوا، پیاده‌روی زیاد، ضعف، بی‌حالی و افت فشار خون از ارتفاع سقوط کرده و  دچار جراحت و تروما در ناحیه سر و صورت شده که  نجاتگران جمعیت هلال ‌احمر پس ازحدود سه ساعت تلاش او را به منطقه امن منتقل کردند. پس از انجام اقدامات امدادی اولیه و انتقال مصدوم به پایین کوه او را برای طی روند درمان تحویل نیروهای اورژانس ۱۱۵ دادند.


برق زن جوان را کشت
[شهروند] زن بیست‌وچهارساله‌ای در رفسنجان بر اثر برق‌گرفتگی جان خود را از دست داد.
یاسر شمسی، مسئول روابط‌ عمومی اورژانس 115 رفسنجان، درباره این حادثه گفت: «ساعت 22 و 30 دقیقه شامگاه جمعه گذشته یک مورد گزارش برق‌گرفتگی به مرکز ارتباط عملیات اورژانس رفسنجان اطلاع داده شد.»
مسئول روابط عمومی مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ادامه داد: «پس از تماس یک دستگاه آمبولانس به صورت فوری از پایگاه سوم شهری اورژانس رفسنجان به محل حادثه اعزام شد. متأسفانه علیرغم تلاش تکنیسین‌های اورژانس عملیات احیا نتیجه نداد و این خانم بیست‌وچهار ساله جان ‌خود را از دست داد.»


دستگیری زنان سارق در تبریز
[شهروند] پلیس زنان سارقی را که از طلافروشی‌های تبریز دزدی می‌کردند، شناسایی و دستگیر کرد.
سرهنگ فرهنگ نوروزی، فرمانده انتظامی شهرستان تبریز، درباره جزئیات این پرونده گفت: «در پی شکایت تعدادی از طلافروشان و اصناف مبنی بر سرقت طلاهایشان به وسیله دو زن بلافاصله شناسایی سارقان در دستور کار قرار گرفت و آنها دستگیر شدند. در ادامه و در پی گشتزنی معاون کلانتری در خیابان تربیت در شلوغی جمعیت، دو سارق، یکی جوان و دیگری پیر شناسایی و به کلانتری منتقل شدند. در بازرسی از وسایل متهمان ۳۰ گرم طلا در قالب یک عدد دستبند، یک عدد مجسمه تزیینی از جنس نقره، ۱۰ عدد روسری، چند جفت کفش، تعدادی کیف و شلوار زنانه کشف شد. سارقان که ابتدا سرقت را انکار می‌کردند، در بازجویی فنی و بصری وقتی با فیلم و عکس سرقت‌های خود مواجه شدند، لب به اعتراف گشوده و به چندین سرقت از طلا‌فروشان بازار امیر اعتراف کردند. پرونده به همراه متهمان و کشفیات برای سیر مراحل به پلیس آگاهی ارسال شد.»


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/189348/ذره‌بین