مکث
 

 

اخاذی از مسافران با ترفند «ازدواج»
[شهروند] راننده تاکسی فاقد هر گونه مجوز تاکسیرانی که با ترفند «طرح رابطه عاطفی و ازدواج» اقدام به اخاذی از مسافران می‌کرد، دستگیر شد.
سرهنگ محسن محمودی، رئیس‌پلیس فتای استان آذربایجان ‌شرقی، درباره جزئیات این پرونده گفت: «در پی شکایت یکی از شهروندان با عنوان تهدید به انتشار تصاویر خصوصی او در شبکه اجتماعی اینستاگرام و با مراجعه به پلیس فتا پرونده اولیه تشکیل شد. با توجه به در خطر بودن آبروی خانوادگی به‌سرعت کارشناسان پلیس فتا وارد عمل شدند. با بررسی پرونده اقدامات فنی و کارشناسی مشخص شد متهم با خودرو شخصی با عنوان مسافربر بین راهی و با استفاده از ایجاد رابطه عاطفی با مسافر و جلب اطمینان او و طرح ازدواج در مسیر راه به تهیه عکس از شاکی و پس از آن بلافاصله به تهدید و انتشار تصاویرش در فضای مجازی اقدام می‌کند و تنها راه حذف عکس‌ها را دریافت مبالغی قابل توجه عنوان می‌کند. با هماهنگی مقام قضائی متهم پس از شناسایی دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد که در ادامه تحقیقات پرونده مشخص شد او فاقد هر گونه مجوز تاکسیرانی و آژانس مسافربری بین راهی است که پس از شناسایی زنانی که به صورت انفرادی به مسافرت بین شهری عزیمت می‌کردند، به اعمال مجرمانه اقدام می‌کرده است. متهم علت و انگیزه این کار را رسیدن به منافع مالی و اخاذی اعلام کرد که تهدید و ترساندن صاحبان عکس‌ها قصد رسیدن به اهداف خود را داشت.»
این مقام مسئول به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد: «شهروندان در صورت مواجهه با هر گونه موارد مشکوک مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir گزارش کنند.»


پایان موادفروشی‌های پدر و ۴ پسرش
[شهروند] پدری با چهار پسرش موادفروشی می‌کردند تا با خرید اموال سرقتی مالخری کنند.
در پی تماس‌های مردمی و اعلام شکایت آنان به کلانتری 176، مبنی بر اینکه اعضای یک خانواده در حوالی خیابان دریا با همکاری یکدیگر در حال خرید و فروش اموال سرقتی و مواد مخدر هستند و محل سکونت‌شان را به پاتوق افراد معتاد و سارق تبدیل کرده‌اند، بررسی موضوع در دستور کار مأموران کلانتری 176 حسن‌آباد قرار گرفت.تیمی از مأموران کلانتری به نشانی اعلامی اعزام و در تحقیقات پلیسی متوجه شدند که تعدادی افراد مشکوک به این مکان  رفت‌وآمد دارند.تحقیقات پلیسی حکایت از این داشت که این پدر و چهار فرزندش به خریدوفروش اموال سرقتی و مواد مخدر می‌پردازند. نتیجه تحقیقات انجام‌شده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت و دستور دستگیری اعضای این خانواده و بازرسی از مخفیگاه آنان اخذ شد.
روز جمعه تیمی از مأموران کلانتری برای دستگیری متهمان به مخفیگاه آنان اعزام و موفق شدند ضمن دستگیری متهمان مقدار 800 گرم مواد مخدر در بسته‌بندی‌های یک گرمی کشف کنند. رئیس کلانتری ۱۷۶ حسن‌آباد با اعلام این خبر گفت: «با تکمیل تحقیقات پلیس اعضای این خانواده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.»


نجات مرد سی‌وهفت ساله قبل از خودکشی به وسیله پلیس
[شهروند] حضور به موقع پلیس راهور تهران و مهارتش در مدیریت بحران‌ها مرد سی‌وهفت ساله را از خودکشی نجات داد. ساعت 16 و 10 دقیقه دهم مرداد ماه مأموران گشت انتظامی منطقه یک پلیس راهور تهران در حال گشتزنی و انجام مأموریت در محدوده بین میدان قدس و میدان تجریش بودند که متوجه آویزان‌شدن مردی سی‌وهفت ساله از پل عابر پیاده شدند. بلافاصله مأموران پلیس راهور وارد عمل شدند و پس از رسیدن مأموران به محل و ارایه خدمات مشاوره‌ای با بهره‌گیری از مهارت‌های عملیات روانی مرد جوان را از خودکشی منصرف کردند.
مرد جوان علت خودکشی را در بررسی‌های اولیه عوامل پلیس راهور اختلاف خانوادگی بیان کرد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/189347/مکث