خبر سیاسی
 

 

وزارت اطلاعات سرکرده گروهک تروریستی تندر را دستگیر کرد
وزارت اطلاعات سرکرده گروهک تروریستی «تندر» را دستگیر کرد. به گزارش ایسنا، اِشراف سربازان گمنام امام زمان(عج) بر گروه تروریستی مستقر در آمریکا منجر به دستگیری سرکرده  این  گروهک شد.
جمشید شارمهد، سرکرده گروهک تروریستی «تندر» که از آمریکا عملیات مسلحانه و خرابکارانه را در ایران هدایت می‌کرد، در پی عملیاتی پیچیده اکنون در دستان قدرتمند سربازان گمنام امام زمان(عج) قرار دارد. شارمهد در ‌سال ۱۳۸۷، عملیات انفجار در حسینیه سیدالشهدای شیراز را طراحی و هدایت کرد. در آن اقدام تروریستی ۱۴ نفر شهید و ۲۱۵ نفر از عزاداران حسینی زخمی شدند. گروهک تروریستی «تندر» در سال‌های اخیر نیز قصد اجرای چند عملیات بزرگ را داشت. منفجر کردن سد سیوند شیراز، انفجار بمب‌های سیانوری در نمایشگاه کتاب تهران و منفجر کردن حرم حضرت امام‌خمینی(ره) هنگام برگزاری مراسم عمومی ازجمله این عملیات بود که این عملیات تروریستی با تسلط اطلاعاتی مأموران وزارت اطلاعات ناکام ماند. جزئیات بیشتری از عملیات پیچیده و موفق فرزندان انقلابی ملت ایران در به‌دام انداختن سرکرده گروه تروریستی تندر متعاقباً به اطلاع ملت شریف ایران خواهد رسید.


احمد توکلی صاحب‌ ‌امتیازی «الف» را واگذار کرد
احمد توکلی با انتشار نامه‌ای از صاحب امتیازی سایت خبری ـ تحلیلی «الف» خداحافظی کرد. در متنی که او برای سایت الف نوشته، آمده است: «از ‌سال ۱۳۶۴ که در تأسیس روزنامه رسالت نقش‌ بازی کردم تا بعد که روزنامه فردا را در ‌سال ۱۳۷۶ پایه‌گذاری کردم و سال‌های طولانی اخیر که به خدمت مردم در الف فعال بوده‌ام همواره به روزنامه‌نگاری به‌عنوان یک وظیفه شرعی که انجام آن شیرین و تلخی‌های آن خوشگوار است نگاه کرده‌ام. حالا سن به هفتاد نزدیک شده و قدرت جمع همه کارها آهسته آهسته کم می‌شود. حق شماست که مردان سرزنده‌تری در الف به افزایش دانش و بینش خدمت کنند. بدین ‌جهت صاحب ‌امتیازی الف را به دوست دیرینه‌ خود، جناب آقای سجاد محمدی واگذار کردم.»


 حضور 12 وزیر در کمیسیون‌های تخصصی مجلس
کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی این هفته با حضور وزیران اطلاعات، نفت، نیرو، بهداشت و درمان، علوم، ارتباطات، اقتصاد، دفاع، تعاون، میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی تشکیل جلسه می‌دهند.
 به گزارش ایرنا، کمیسیون‌های مجلس این هفته تشکیل جلسه می‌دهند و بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت و رضا اردکانیان، وزیر نیرو سه‌شنبه هفته جاری در کمیسیون انرژی حاضر می‌شوند و پاسخگوی سوالات سه نماینده خواهند بود. همچنین وزیر اطلاعات امروز در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها حاضر می‌شود و گزارشی از اقدامات خود ارایه می‌دهد.


تعیین علت مرگ قاضی منصوری تا دو هفته دیگر
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور درباره علت مرگ قاضی منصوری گفت: «به دلیل اینکه در حوزه سم‌شناسی و پاتولوژی فرآیندهای آزمایشگاهی طولانی است، امیدواریم بتوانیم در یکی، دو هفته آینده پاسخ را به مراجع قضائی اعلام کنیم.» رئیس سازمان پزشکی قانونی درباره اینکه آیا نتایج علت فوت به مراجع قضائی اعلام شده است یا خیر؟ گفت: «از حدود ۱۰ روز پیش که جنازه متوفی منتقل شد، بررسی‌های اولیه و معاینه جسد انجام شده است و به دلیل اینکه در حوزه سم‌شناسی و پاتولوژی فرآیندهای آزمایشگاهی برای آماده‌سازی لام‌های تشخیصی طولانی است، امیدواریم بتوانیم در یکی، دو هفته آینده پاسخ را به مراجع قضائی اعلام کنیم.»


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/189306/خبر-سیاسی