عـــدد خــبــــر
 

 

1000٪ رشد برای برخی کسب‌وکارهای آنلاین در دوران کرونا رقم خورد
[ایرنا] دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی گفت: «توسعه زیرساخت ارتباطی کشور باعث شد با شیوع کرونا کسب‌وکارهای آنلاین زمینگیر نشوند و حتی برخی از آنها با رشد یک‌هزار‌درصدی رو‌به‌رو شوند.» مهدی محمدی افزود: «در حوزه آموزش آنلاین یک نمونه‌گیری اولیه انجام دادیم. در این نمونه‌گیری مشخص شد شرکت‌هایی داریم که تا ‌هزار برابر رشد کردند. در مجموع نیز به‌طور متوسط رشدهایی بین ۵۰۰ تا ۶۰۰‌درصد در کسب‌وکارهای اینترنتی اتفاق افتاده است.» او با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های کشور از دو جهت قابل بررسی است، گفت: «شکل اول توسعه زیرساخت‌های کشور مربوط به زیرساخت‌های مخابراتی است که در دو دولت آخر به صورت نمایی گسترش پیدا کرده و بزرگ شده است. بخش مهم دیگر توسعه شبکه ملی اطلاعات است که باعث شده سرعت و دسترسی به اینترنت به‌ شدت گسترش پیدا کند. »

3.6 میلیارد مترمکعب بر صادرات گاز ایران اضافه شد
[ایسنا] معاون وزیر نفت در امور گاز اعلام کرد که صادرات گاز ایران در ‌سال ۹۸ با ثبت جهشی ۲۶درصدی، حدود ۳.۶‌میلیارد مترمکعب افزایش یافته است. حسن منتظرتربتی با اشاره به ثبت رکوردهای جدید تولید، انتقال، توزیع و صادرات گاز در‌ سال۱۳۹۸ از ثبت رکورد بی‌سابقه صادرات گاز طبیعی کشور در این‌ سال خبر داد و گفت: «مصرف تجمعی گاز مشترکان خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده پارسال حدود ۱۰‌میلیارد مترمکعب افزایش یافت، اما با وجود ثبت رکوردهای جدید مصرف، گاز مشترکان خانگی شهری و روستایی قطع یا با افت فشار روبه‌رو نشد.» او با بیان اینکه در چهار ماه پایانی پارسال میانگین مصرف گاز خانگی روزانه ۵۵‌میلیون مترمکعب نسبت به مدت مشابه ‌سال ۱۳۹۷ افزایش داشت، تصریح کرد: «با وجود جهش مصرف گاز خانگی اما پارسال رکوردی جدید برای صادرات گاز کشور ثبت شد.»

6.2 میلیارد یورو برای واردات تأمین شد
[ایسنا] بانک مرکزی اعلام کرد که براساس گزارش‌های دریافتی از سامانه نیما، از ابتدای‌ سال‌جاری تا روز یکشنبه حدود ۶.۲‌میلیارد یورو برای واردات انواع کالاها تأمین ارز شده است. از این میزان حدود ۲.۲‌میلیارد یورو از محل عرضه ارز در سامانه نیما، ۲.۱‌میلیارد یورو از محل ارز بانکی برای کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی و ۱.۹‌میلیارد یورو از محل ارز اشخاص (شامل صادرات در مقابل واردات حدود ۸۰۰‌میلیون یورو و از محل صادرات غیر ۱.۱‌میلیارد یورو) بوده است. نکته حائز اهمیت در تأمین ارز از محل منابع عرضه‌شده به سامانه نیما، ثبت رکورد ۲۶۰‌میلیون یورویی در هفته گذشته بوده است. این رقم نسبت به هفته قبل حدود ۳۷‌درصد رشد نشان می‌دهد. میزان فروش ارز در سامانه نیما طی هفته گذشته معادل ۴۲۹‌میلیون یورو بوده که نسبت به هفته پیش از آن ۹۲‌درصد رشد داشته است.

 

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/186590/عـــدد-خــبــــر