اخبار روز
 

 

میچل باچله: الحاق کرانه باختری غیر قانونی است
مقام ارشد حقوق بشری سازمان ملل از رژیم صهیونیستی خواست دست از برنامه‌های «غیر قانونی» خود برای الحاق مناطقی از کرانه باختری به اراضی اشغالی بردارد و هشدار داد که این طرح منجر به درگیری‌های مرگبار می‌شود. به گزارش رویترز، طرح بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل برای الحاق شهرک‌های یهودی کرانه باختری باعث مطرح‌شدن محکومیت‌های گسترده ازجمله از جانب فلسطینی‌ها، آمریکا و هم‌پیمانان عرب این رژیم و دیگر دولت‌های خارجی شده است. قرار است کابینه او از روز چهارشنبه هفته جاری مصادف با اول ژوئیه رایزنی‌های رسمی مربوط به طرح الحاق را شروع کند. میچل باچله، کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه‌ای تصریح کرد: «الحاق غیر قانونی است. تمام! من شدیدا نگرانم که حتی حداقلی‌ترین شکل از الحاق منجر به افزایش خشونت و از بین رفتن جان انسان‌ها در ضمن بالابردن دیوارها، استقرار نیروهای امنیتی و مجاورت نزدیک‌تر دو ملت شود.»


درگیری نیروهای امنیتی با تظاهرکنندگان لبنانی در بیروت
منابع خبری از درگیری نیروهای امنیتی لبنان با معترضان این کشور و زخمی‌شدن شماری از معترضان در این درگیری‌ها گفتند. به گزارش ایسنا، شهرهای مختلف لبنان شامگاه یکشنبه شاهد تظاهرات مردمی علیه اوضاع نابسامان اقتصادی بود. طبق این گزارش، ده‌ها معترض لبنانی با تجمع در منطقه «انطلیاس» در شرق بیروت شعارهایی را علیه طبقه سیاسی حاکم در کشورشان و اوضاع نابسامان اقتصادی لبنان سر دادند. معترضان در بیروت قصد مسدودکردن اتوبان انطلیاس را داشتند که با مقابله نیروهای ارتش این کشور مواجه و در پی درگیری این نیروها و معترضان حدود ۱۰ تن مجروح شدند. در همین زمینه، خبرنگار آناتولی گزارش داد که نیروهای ارتش لبنان سه عکاس وابسته به رسانه‌های داخلی لبنان را در حین عکاسی از جریان تظاهرات مورد ضرب‌وشتم قرار دادند. در طرابلس نیز راهپیمایی‌هایی در محکومیت کاهش ارزش لیره لبنان در مقابل دلار برگزار شد. فعالان در طرابلس خواستار نافرمانی مدنی و بستن مغازه‌ها و فروشگاه‌ها طی دیروز شدند. همچنین ده‌ها موتورسوار وابسته به حزب‌الله علیه اظهارات اخیر سفیر آمریکا در بیروت درباره این حزب تظاهرات کردند.


پولتیکو: ترامپ خودش هم می‌داند در انتخابات بازنده است
در بحبوحه موجی از نظرسنجی‌های منفی و هشدار تند و تیز متحدان، رئیس‌جمهوری آمریکا نزد متحدانش به مشکلات انتخاب مجددش به‌ عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا اذعان کرده است. دونالد ترامپ می‌داند در حال باختن است. به گزارش ایسنا، منابع نزدیک به دونالد ترامپ به پایگاه تحلیلی-خبری پولتیکو گفتند که رئیس‌جمهوری آمریکا در روزهای گذشته در بحبوحه حجمی از نظرسنجی‌های منفی و هشدارهای برخی از متحدان سرسختش مبنی بر اینکه او در مسیر ریاست‌جمهوری تک‌‌دوره‌ای قرار دارد، به این درک رسیده است. ترامپ در مورد آنچه که دستیارانش به‌عنوان بدترین دوره ریاست‌جمهوری او توصیف می‌کنند و مملو از انتقادات گسترده از واکنش او به پاندمی کرونا و ناآرامی نژادی سراسری در آمریکا بوده، تاب آورده است. گردهمایی انتخاباتی هفته گذشته او در اوکلاهاما که نخستین‌بار از ماه مارس انجام می‌شد، نتوانست تعداد افراد زیادی را برای پرکردن محل سخنرانی جذب کند و مایه خجالت شد. مصاحبه پنجشنبه گذشته ترامپ با فاکس‌نیوز که می‌توانست مصاحبه‌ ساده‌ای از کار درآید، باعث وحشت مشاوران رئیس‌جمهوری آمریکا شد؛ زیرا که او به سوالات ساده‌ای درباره اهدافش برای دور دوم انتخابات پاسخ‌هایی بی‌اهمیت و بی‌احتیاط داد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/186558/اخبار--روز