کلاهبرداری از ۶۰۰ حامی حیوانات خانگی
 

 

[شهروند]  مرد تبهکاری که به بهانه حمایت از حیوانات خانگی در اینستاگرام دست به کلاهبرداری می‌زد، دستگیر شد. چندی قبل مردی با مراجعه به کلانتری عنوان کرد با یک صفحه اینستاگرامی حمایت از حیوانات آشنا شدم و در این صفحه عکس حیوانات مختلف گذاشته و نوشته شده بود این حیوانات توسط صاحبان‌شان طرد شده‌اند و مدیر صفحه با گرفتن حیوانات از صاحبان‌شان به دلیل عدم توانایی، تبلیغاتی در صفحه‌اش کرده بود مبنی بر اینکه حیوانات را بدون دریافت پول واگذار می‌کند. در ادامه مشخص شد صاحب این صفحه اینستاگرامی زمانی که مرد جوان برای گرفتن یکی از حیوانات خانگی با او تماس می‌گیرد، متوجه می‌شود باید مبلغی را به‌عنوان هزینه غذای حیوانات و لوازم جانبی به این انجمن پرداخت کند.
شاکی پرونده اظهار داشت که پس از تماس و واریز پول به‌عنوان کمک به انجمن حمایت از حیوانات مرد جوان دیگر تماس شاکی پرونده را نداده است.
مأموران با توجه به شیوه و شگرد این کلاهبرداری تحقیقات خود را آغاز کرده و پی بردند سه‌نفر از شهروندان نیز به این شیوه هدف کلاهبرداری قرار گرفته‌اند که تجسس‌های فنی و اطلاعاتی آغاز شده و در یک قرار صوری با متهم این جوان 38ساله دستگیر شد.
متهم در همان اعترافات ابتدایی به کلاهبرداری به این شیوه و شگرد عنوان داشت و در ادامه مأموران با بررسی تلفن‌همراه متهم مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اینکه، این فرد پس از کلاهبرداری افراد اقدام به مسدودکردن شماره تماس طعمه‌هایش می‌کرد، تعداد 600 شماره تلفن مسدودشده از تلفن‌همراه او به دست آمد که در تماس با این افراد مشخص شد از همه آنها کلاهبرداری شده است. مأموران کلانتری در تحقیقات تکمیلی پی بردند متهم از هر فرد بین 100 تا 500‌هزار تومان کلاهبرداری کرده و در شهرهای دیگر نیز به همین شیوه کلاهبرداری کرده است. متهم پس از اعتراف برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد. چنانچه افرادی به این شیوه هدف کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، به کلانتری 145 ونک مراجعه کنند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/184816/کلاهبرداری-از -۶۰۰-حامی-حیوانات-خانگی