سایه کرونا بر سر شب بزرگ سینما
 

 

[شهروند]درشرایطی که در یکی دوماه اخیر سینمای دنیا زیر سایه کرونا انواع و اقسام فشارها و تعطیلی‌ها را تجربه کرده؛ به نظر می‌رسد سایه این همه‌گیری سنگین‌تر از حد تصور است و حتی مهم‌ترین مراسم سینمای جهان نیز نخواهد توانست خود را ایمن از نفوذ کرونا نگه دارد. دیروز رسانه‌های هنری با انتشار خبر احتمال تعویق مراسم اسکار ۲۰۲۱ یک‌بار دیگر روی موضوع تبعات هنری کرونا تأکید کردند.
ورایتی دیروز در این مورد نوشت: «با اینکه تا برگزاری نودوسومین دوره اسکار که حوالی فوریه برگزار می‌شود، ماه‌ها باقی مانده، اما آکادمی اسکار به احتمال تعویق بزرگ‌ترین شب سینمای جهان فکر می‌کند». براساس این گزارش، منابع داخلی آکادمی اسکار که خواسته‌اند ناشناس بمانند، به ورایتی گفته‌اند که درحال حاضر برگزاری اسکار هنوز قطعی نیست، با اینکه برنامه اسکار ۲۰۲۱ برای ۲۸ فوریه (۱۰ اسفند) برنامه‌ریزی شده است.
البته درباره جزئیات این تصمیم ازجمله تاریخ‌های احتمالی جدید برای برگزاری، هنوز چیزی مطرح نشده است. پیشتر دیوید روبین رئیس آکادمی گفته بود که «زود است بگوییم اسکار بر اثر شیوع کرونا چه تغییراتی خواهد داشت. ما فقط می‌دانیم که می‌خواهیم از سینما تجلیل کنیم اما دقیقا نمی‌دانیم مراسم امسال چه شکلی خواهد داشت».
تأثیر تعطیلی سینماها بر جدول اکران شاید اصلی‌ترین دلیل تعویق اسکار باشد. در این مراسم فیلم‌هایی که در یک بازه زمانی مشخص اکران شده باشند، مورد داوری قرار می‌گیرند، اما امسال بخش زیادی از زمان قانونی اکران تعطیل بوده و فیلمی روی پرده نیامده است. گفتنی است که اسکار پیشتر قوانین نمایش فیلم را برای شرکت در این رقابت تغییر داده و فیلم‌های اکران آنلاین را نیز واجد شرایط داوری از سوی اعضای آکادمی دانسته بود.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/184790/سایه-کرونا-بر-سر-شب-بزرگ-سینما