گزیده اخبار
 

 

استفاده از ظرفیت‌های خارجی در پروازهای فرودگاه پیام
مدیرعامل فرودگاه بین‌المللی پیام گفت: «برای توسعه پروازهای فرودگاه پیام از ظرفیت سرمایه‌گذار خارجی استفاده شده است.»
نادر ثناگو  با اعلام این خبر از فرآیند اخذ مجوز برای انجام پروازهای مسافری از این فرودگاه گزارشی ارایه کرده و توضیح داد که برای توسعه پروازهای فرودگاه پیام از ظرفیت سرمایه‌گذار خارجی استفاده شده و با پیگیری و همراهی دفاتر هواپیمایی مستقر در استان البرز و تهران نسبت به توسعه پروازها اقدام خواهد شد.  


برنامه‌ریزی ظرفیت خالی سدهای کشور برای مدیریت سیلاب
وزیر نیرو گفت: «هم‌اکنون از مجموع ۵۰‌میلیارد مترمکعب ظرفیت مخازن سدهای ۷۰‌درصد پر و ۳۰‌درصد خالی است که این میزان خالی‌بودن سدها در برخی نقاط  و برای مدیریت سیلاب برنامه‌ریزی شده است.»
به گزارش ایسنا، رضا اردکانیان در یک برنامه رادیویی اظهار کرد: «سال آبی امسال که از مهرماه ‌سال ۹۸ آغاز شده، تا دو روز قبل ۳۰۴ میلی‌متر بارش در سطح کشور به ثبت رسیده که این عدد در مقایسه با متوسط بلندمدت (۵۱ساله) بیش از ۳۰‌درصد افزایش را نشان می‌دهد.»


معاون گمرک به ایسنا اعلام کرد:
2هزار و 471 خودرو پرونده قضائی دارند
یک‌هزار و 100 خودرو فاقد ثبت‌سفارش
تازه‌ترین اعلام معاون فنی گمرک ایران از این حکایت دارد که با وجود اتمام زمان ترخیص خودروهای دپوشده، 2‌هزار و 471 خودرو که عمدتا دارای پرونده قضائی هستند، نیاز به تمدید زمان ندارند، ولی برای یک‌هزار و ۱۲۴۸ خودروی دیگر که یک‌هزار و یکصد دستگاه آن فاقد ثبت‌سفارش است، باید مهلت از سوی هیأت دولت تمدید شود. بنا به اعلام گمرک، اگر وزارت صمت نسبت به بازکردن ثبت‌سفارش اقدام نکند، این خودروها هیچ‌گاه ترخیص نخواهند شد و عملا زمان برای ۱۴۸ خودرو تمدید می‌شود.
به گزارش ایسنا، ماجرای خودروهای دپوشده به ورود ۱۲‌هزار و ۲۶۱ خودرو طی سال‌های گذشته برمی‌گردد که به مرور و در جریان تغییر ضوابط واردات خودرو، ممنوعیت ثبت‌سفارش و واردات خودرو و همچنین تحولات سیاست‌های ارزی توقیف و از ترخیص آنها جلوگیری شد؛ خودروهایی که در بین آنها دارای پرونده قضائی، فاقد ثبت‌سفارش، حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی‌سی یا سفارش آمریکا وجود دارد که به هرکدام از این دلایل ممنوعه بوده و امکان خروج نداشتند.
اما درنهایت در دی‌ماه ۱۳۹۷ و طی مصوبه هیأت دولت، مهلتی ۶ماهه در اختیار صاحبان این خودروها قرار گرفت  ولی با پایان زمان در اردیبهشت ۱۳۹۸، مشخص شد که  حدود 7هزار و ۱۵۳ دستگاه ترخیص و 5هزار و ۱۰۸ دستگاه دیگر در گمرک و بنادر باقی مانده است. در بهمن‌ماه‌ سال گذشته و بعد از رایزنی‌های زیاد، هیأت دولت با ترخیص باقی‌مانده موافقت کرد و در بندی از این مصوبه مهلت سه‌ماهه‌ای برای ترخیص، تعیین شد. این فرصت سه‌ماهه در ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ به پایان رسید و گزارش گمرک نشان داد تا پایان مهلت مقرر، حدود ۱۳۸۹ دستگاه ترخیص شده است.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/184784/گزیده-اخبار