علیاصغر محمدخانی، معاون فرهنگی شعر کتاب: «خیام بیشتر حکیم و عالم بود تا ادیب و شاعر و رباعیات او با همه قلت، بهسبب جسارت و تازگی مضامین از شهرتی زایدالوصف برخوردار است. البته برخی از محققان، بسیاری از این رباعیات را از او نمیدانند و رباعیات خیام را حداکثر تا بیست رباعی میدانند و امروز میبینیم که صدها رباعی بهنام خیام منتشرمیشود. ولی رباعیاتی که به اتفاقنظر پژوهشگران متعلق به خیام است بسیار ساده و بیآرایش و دور از تکلف و تصنع و با این حال مقرون به کمال فصاحت و بلاغت است و معمولا در عالم نشر و توجه مخاطبان بیشتر معطوف به رباعیات خیام است و کمتر توجهی به رسالههای علمی و نکات فلسفی اوست.»
قطبالدین صادقی، کارگردان تئاتر: «عباس بنیعامریان، مرحوم «ناجی» و «نوذر آزادی» (که اکنون در آلمان است) سه هنرمند فعال، پرکار و جدی تئاتر کرمانشاه در دهه سی و چهل آن دیار هستند. ناجی اوایل دهه پنجاه به رحمت خدا رفت و آزادی به تهران آمد تا در تلویزیون کارش را ادامه دهد، اما بنیعامریان در شهر و دیارش تا واپسین روز حیاتش باقی ماند. بنیعامریان نمادی بزرگ از هنرمندان فعال و معتقد به تئاتر (کمتر دیده شده) شهرستانهای دور و نزدیک ایران است که چراغشان همواره در خانه خود سوخته و برای مردمان شهر و دیار خود همیشه میسوزد.»
جمال رحمتی، هنرمند کاریکاتوریست و فیلمساز: «هنرمندان حوزههای مختلف هنرهای تجسمی معمولاً برای اجرای کارهای خود به خلوت نیاز دارند و از این نظر، شرایط قرنطینه خانگی سبب شد تا بسیاری از هنرمندان برای اجرای کارهای جدید خود وقت بگذارند. از طرف دیگر برخی هنرمندان که باید کارهای خود را به شکل گروهی و تیمی اجرا میکردند یا به مباحث آموزش هنر میپرداختند، با مشکل و اختلال در کارهایشان مواجه شدند. بهعنوان کسی که در دانشگاه نیز تدریس میکنم به جرأت میتوانم بگویم تدریس غیرحضوری درسهای عملی اصلاً معادل کار در کلاس نیست و مشکلات بسیاری برای هنرجو و استاد در پی دارد.»