منهای سینما
 

 

 این روزها پلتفرم‌های فیدیبو، طاقچه، نوار، کتابراه و پژوهان با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  کتاب‌های بزرگسال خود را در قالب پویش #کتاب_خانه با ۷۰درصد و کتاب‌های کودک و نوجوان را با ۸۰‌درصد تخفیف عرضه خواهند کرد. همچنین سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد هم در توییتی ضمن توصیه به از دست‌ندادن فرصت کتابخوانی در این روزها، از تخفیف‌ در فروش و ارسال کتاب خبر داد.   
 اثر جدید «دانیل استیل» نویسنده پرکار و پرفروش آمریکایی در جایگاه چهارم فهرست جدید هفتگی رمان‌های پرفروش نشریه نیویورک‌تایمز دیده می‌شود. البته رتبه نخست پرفروش‌های داستانی که هفته پیش به رمان جدید «جیمز پترسون» و «جیمز او بورن» تعلق داشت، این هفته به رمان «خانه زمین و خون» نوشته «سارا جی ماس» اختصاص پیدا کرده است. «محدوده طولانی» نوشته «سی جی باکس» که بیستمین جلد از سری داستان‌های «جو پیکت»  این نویسنده است، نیز با کنارزدن رمان موفق «جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند» در رتبه دوم این فهرست قرار گرفت. همچنین «رمان جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند» نوشته «دلیا اوئنز» پس از گذشت هفتاد و نه هفته حضور در فهرست پرفروش‌های داستانی نیویورک‌تایمز این‌بار در جایگاه سوم به چشم می‌خورد.    
 برگزیدگان چهاردهمین دوره جایزه کتاب ‌سال شعر ایران به انتخاب «خبرنگاران» در بهار ۱۳۹۹ معرفی می‌شوند. دبیرخانه این جایزه که آیین پایانی این دوره‌اش، طبق روال هر ساله، قرار بود در نیمه دوم اسفندماه برگزار شود، اعلام کرد که با توجه به وضع شیوع ویروس کرونا و فراهم‌نبودن شرایط هرگونه گردهمایی در حال حاضر، در صورت بهبود اوضاع، آیین پایانی این دوره از جایزه، استثنائا در نیمه دوم فروردین یا اردیبهشت ماه‌ سال آتی برگزار خواهد شد. ضمن آنکه در صورت تداوم شرایط، به ضرورت رعایت اصول ایمنی بهداشتی، ممکن است این مراسم به صورت خصوصی و آنلاین پیش از تابستان آینده برگزار شود.  


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/182360/منهای-سینما