جدی‌نبودن ماجرای اخطار قطع روی قبوض
 
آب و برق قطع نمی‌شود
 
با توجه به شرایط خاص اقتصادی و رکود احتمالی کسب‌وکار تعدادی از مشترکان، شرکت‌های آبفا تعامل لازم در دریافت اقساط انشعاب برای تمامی متقاضیان و قبوض آب‌بها برای مشترکان غیرخانگی دارای مبالغ بالا را، تا پایان اردیبهشت‌ماه‌ سال آینده مهیا کنند
 

[شهروند] قبض آب و برق مردم به استوری سلبریتی‌ها رسید. این روزها برخی از چهره‌های معروف تصویری از قبوض آب و برق را در فضای مجازی منتشر کردند که مهر اخطار قطع روی آنها خورده بود. آنها گفته بودند که قطع آب و برق در شرایط قرنطینه خانگی اقدام درستی نیست و بهتر است وزارت نیرو به ماجرا ورود کند.
این اتفاق درحالی رخ داد که وزارت نیرو اعلام کرده است که مشترکان برای پرداخت قبوض آب و برق خود تا اردیبهشت 99 مهلت دارند. در این زمینه روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب تهران هم به «شهروند» می‌گوید که آبفا به هیچ‌عنوان تصمیم ندارد آب مشترکان را در این شرایط قطع کند و به دستور وزارت نیرو درباره استمهال بدهی پایبند است.
روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب احتمال می‌دهد که تصویر قبض‌های استوری سلبریتی‌ها یا جعلی باشد یا مربوط به تخلفات سنگین در زمینه مصرف آب باشد که اخطار قطعی گرفته‌اند.
ابلاغ دستور وزیر به شرکت آب و برق
هفته گذشته با توصیه رضا اردکانیان، وزیر نیرو مقرر شد تا شرکت‌های آب و فاضلاب به دلیل وضع نه‌چندان مناسب کسب‌وکارها به دلیل شیوع بیماری کرونا مهلتی برای پرداخت پول آب به مشترکان بدهند. این توصیه دیروز توسط شرکت آب و فاضلاب کشور به استان‌ها ابلاغ و ضرورت اجرایی پیدا کرده است.
محمدرضا بختیاری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در همین زمینه به فارس گفته است: «ما آماده‌ایم حتی آب‌بهای مشترکان را نیز قسط‌بندی کنیم، به‌ هرحال به خوبی مشخص است که وضع کسب‌وکار به دلیل شیوع بیماری کرونا با مشکلاتی مواجه شده است، پس شاید حتی مبالغ اندک آب که در سبد هزینه خانوارها سهم بسیار ناچیزی دارد، بتواند کمک حال خانواده‌ها باشد.»
بر اساس بخشنامه شرکت آب و فاضلاب تأکید شده است که خدمات پرداخت قبوض غیرحضوری شود و توزیع قبض آب در مناطق و شهرهایی که بستر آن فراهم شده است، حذف و صورت‌حساب‌های مربوط از طریق پیامک به مشترکان اطلاع‌رسانی شود، ضمنا امکان وصول تمامی پرداخت‌های مردم از طریق درگاه‌های بانکی و سایر سامانه‌ها مهیا شود.
همچنین با توجه به شرایط خاص اقتصادی و رکود احتمالی کسب‌وکار تعدادی از مشترکان، شرکت‌های آبفا تعامل لازم در دریافت اقساط انشعاب برای تمامی متقاضیان و قبوض آب‌بها برای مشترکان غیرخانگی دارای مبالغ بالا را، تا پایان اردیبهشت‌ماه‌ سال آینده
 مهیا کنند.
در این میان شرکت توزیع برق هم اعلامیه‌ای صادر و تأکید کرده است با توجه به شرایط به وجود آمده، شرایطی ایجاد شود که پرداخت بدهی مشترکان برق به تعویق بیفتد و شبکه برق پایداری کافی داشته باشد. همچنین قرار است هزینه انشعاب درخواستی متقاضیان برق در اقساط سه‌ماهه دریافت شود.
این موضوع درحالی رخ می‌دهد که شرکت آب و فاضلاب اعلام کرده است که کرونا مصرف آب مشترکان را حدود 30‌درصد افزایش داده و البته با توجه به یارانه سنگینی که برای آب‌بها و برق مشترکان درنظر گرفته شده است، تعلیق بدهی مشترکان تا پایان اردیبهشت 99 می‌تواند فشار سنگینی به آنها برای پایداری شبکه برق و تأمین آب مورد نیاز مشترکان وارد کند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/182048/آب-و-برق-قطع-نمی‌شود