خبر سیاسی
 

 

امام جمعه موقت تهران: اگر حضور مردم پای صندوق رأی کمرنگ باشد، دشمن گستاخ خواهد شد
امام جمعه موقت تهران، گفت: «حضور پرشور مردم در انتخابات موجب می‌شود تا تصمیم و نظرشان برسرنوشت آنها حاکم ‏شود‎.» حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در گفت‌وگو با ایلنا درخصوص انتخابات آتی مجلس و لزوم مشارکت مردم در انتخابات، گفت:   ‏«حضور مردم در انتخابات وظیفه‌ای دینی محسوب می‌شود، چراکه مردم ما ولی فقیه را نایب امام زمان(عج) می‌دانند و ‏وقتی ایشان مطلبی را از مردم می‌خواهد، آنها احساس وظیفه مذهبی و دینی می‌کنند‎.» او ادامه داد: «از سوی دیگر انتخابات یک ‏وظیفه ملی است و حضور مردم نشانه‌ای از اقتدار خود مردم است‎.» صدیقی در ادامه انتخابات را محلی برای تعیین سرنوشت مردم ‏به دست آنها برشمرد و تصریح کرد: «مسأله دیگر این است که مردم باید درخصوص سرنوشت خود حساس باشند، حضور ‏نداشتن در انتخابات یعنی بی‌توجهی مردم به سرنوشت خودشان، لذا لازم است در انتخابات حضور پرشور داشته باشند تا تصمیم و نظر ‏خودشان بر سرنوشت آنها حاکم شود.» امام جمعه موقت تهران با تأکید بر لزوم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، اظهار ‏داشت:   «حضور مردم در پای صندوق‌های رأی در صحنه بین‌المللی پیام دارد، اگر مشارکت مردم پررنگ باشد دشمن مأیوس خواهد ‏شد و اگر حضور مردم کمرنگ باشد، دشمن گستاخ خواهد شد‎.»


استاندار تهران‎: رقابت مشارکت در انتخابات را افزایش می‌دهد
نشست هم‌اندیشی و آمادگی سنجی فرمانداری‌های استان تهران با موضوع انتخابات با حضور محسنی بندپی استاندار تهران ‏برگزار شد. ‎به گزارش ایلنا، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در این نشست، ضمن تسلیت به مناسبت چهلمین روز شهادت ‏شهید سلیمانی و تقدیر از زحمات و تلاش‌های اعضای ستاد برگزاری انتخابات در حوزه‌های نظارتی، بازرسی و اجرایی، گفت: «‏در خصوص برگزاری انتخابات مهم‌ترین مسأله‌ای که در پیش داریم برگزاری به نحو احسن انتخابات است‎.»او ادامه داد: «ما در برگزاری انتخابات دو وظیفه مهم ذاتی داریم، نخست تأمین امنیت انتخابات و دوم تأمین سلامت انتخابات است ‏و باید تلاش کنیم فرمایش مقام معظم رهبری که  رأی مردم را حق‌الناس دانستند، تأمین و از آرای مردم صیانت کنیم‎.» محسنی ‏بندپی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم اهمیت برگزاری باشکوه انتخابات، اظهار داشت:«به‌عنوان مسئولان ‏اجرایی امر انتخابات دو وظیفه کلی هم داریم، اول بحث افزایش مشارکت در انتخابات و بعد هم رقابت در انتخابات است‎.»او افزود: «یکی از ابزارهایی که می‌تواند مشارکت را افزایش دهد رقابت است و باتوجه به اینکه تعداد کاندیداهایی که در تهران ‏حضور دارند ۴۴ نفر برای هر کرسی است، نشان می‌دهد زمینه برای رقابت در انتخابات فراهم است‎.»


سرلشکر رحیم‌صفوی‎: دولت نمی‌تواند همه کارها را به تنهایی انجام دهد
دستیار و مشاور فرمانده معظم کل قوا گفت: «دولت نمی‌تواند همه کارها را به تنهایی انجام دهد. ما زمانی ۳۶‌میلیون جمعیت ‏داشتیم و روزانه ۶‌میلیون بشکه نفت صادر می‌کردیم. امروز روزانه زیر ۷۰۰‌هزار بشکه نفت صادر می‌کنیم و می‌خواهیم ۸۰ ‏میلیون جمعیت را اداره کنیم. اگر به کمک هم بیاییم کشور ما در مسیر پیشرفت و آبادانی قرار می‌گیرد. کمک فقط مالی نیست ‏بلکه حضور ما نیز می‌تواند تأثیرگذار باشد.» سردار سرلشکر سیدیحیی رحیم‌صفوی روز جمعه در هفدهمین مجمع خیرین موسسه خیریه امدادگران عاشورا  گفت:  «ما بودجه ‏دولتی نداریم و یک نهاد مردمی هستیم. اگر تعداد حامیان و نیکوکاران افزایش یابد قصد داریم خدمات خود را به ۱۰۰‌میلیارد ‏تومان افزایش دهیم. این هدف احتیاج به کمک‌های خیرین عزیز دارد. ما می‌خواهیم با همه نهادها که در کار تخصصی در حوزه ‏درمان به مردم کمک می‌کنند و پزشکان عالیقدر تعامل داشته باشیم‎.»

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/180741/خبر-سیاسی