اخبار روز
 

 

عربستان دیدار نتانیاهو و بن سلمان را رد کرد
وزیر امور خارجه عربستان اخبار منتشرشده درخصوص احتمال دیدار بنیامین نتانیاهو و محمد بن سلمان را رد کرد. به گزارش ایسنا، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در گفت‌وگو با بخش انگلیسی شبکه العربیه  ضمن رد این خبر گفت که انجام چنین دیداری به هیچ وجه در دستور کار نیست. او بیان کرد: «سیاست عربستان از ابتدای درگیری فلسطین و اسراییل کاملا واضح بوده و ریاض و تل‌آویو هیچ روابطی با هم ندارند. عربستان همواره کنار فلسطین بوده و خواهد بود.» بن فرحان تصریح کرد که عربستان و اتحادیه عرب همواره تأکید داشتند در صورت ایجاد راه‌حلی عادلانه برای مسأله فلسطین، آماده عادی‌سازی روابط با تل‌آویو هستند، اما تا آن زمان سیاست‌های عربستان ثابت خواهد بود. پیشتر اعلام شد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قصد دارد پیش از انتخابات کنست با یک رهبر عربی دیدار کند که در پی انتشار این خبر گمانه‌زنی‌هایی دراین‌باره مطرح شد که احتمالا این رهبر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان خواهد بود.


وزیر دادگستری آمریکا: توییت‌های ترامپ ادامه کار را برایمان غیرممکن می‌کند
دادستان کل آمریکا در مصاحبه‌ای عنوان کرد: «دونالد ترامپ هرگز از من نخواسته در قبال پرونده‌ای کیفری کاری را انجام دهم، اما باید دست از توییت زدن درباره وزارت دادگستری بردارد، چون توییت‌های او انجام شغل من را غیرممکن می‌سازد.» به گزارش ایسنا، این اظهارات ویلیام بار، دادستان کل آمریکا که در مصاحبه با‌ ای‌‌بی‌سی نیوز مطرح شد، یکی از معدود موارد حاکی از وجود اختلاف نظر بین او و دونالد ترامپ محسوب می‌شود. این اظهارنظر همچنین مشابه صحبت‌های حامیان دونالد ترامپ در کنگره آمریکاست که می‌گویند از رئیس‌جمهوری حمایت می‌کنند، اما دوست دارند او توییت‌هایش را کم کند. ویلیام بار در مصاحبه خود گفت: «فکر می‌کنم زمان آن رسیده که دونالد ترامپ توییت فرستادن درباره وزارت دادگستری و پرونده‌های کیفری آن را متوقف کند.» ویلیام بار در پاسخ به اینکه آیا برای تبعات انتقاد از رئیس‌جمهوری آمریکا آمادگی دارد، گفت: «البته، زیرا شغل من اداره وزارت دادگستری و اتخاذ تصمیمات بر پایه چیزی که انجامش را درست می‌دانم، است.» او افزود: «من تحت‌تأثیر قلدری یا اعمال نفوذ هیچ‌کسی چه کنگره و چه یک سرمقاله روزنامه یا خود رئیس‌جمهوری قرار نمی‌گیرم. من قرار است چیزی که درست است، انجام دهم و شما می‌دانید که نمی‌توانم کارم را در اینجا همراه با تصویرهای مداومی در پس‌زمینه که من را زیرسوال می‌برند، انجام دهم.» ویلیام بار در پاسخ به اینکه آیا با توییت‌های رئیس‌جمهوری آمریکا مشکل دارد؟ پاسخ داد: «بله. البته با برخی از این توییت‌ها مشکل دارم و همان‌طور که در جلسه استماع گفتم، فکر می‌کنم نقش اساسی دادستان کل این است که فرآیند اعمال قانون و فرآیند کیفری را از اشتباه مصون نگه دارد تا اطمینان حاصل کند که هیچ مداخله سیاسی در آن اعمال نمی‌شود و من این کار را انجام دادم و انجام خواهم داد. من خوشحال هستم که بگویم در حقیقت رئیس‌جمهوری آمریکا تاکنون از من تقاضا نکرده کاری را در یک پرونده کشوری انجام دهم.» ویلیام بار به ‌ای‌بی‌سی گفت، اگر دونالد ترامپ بخواهد او از قدرتش در وزارت دادگستری برای مقاصد سیاسی استفاده کند، اعتراض خواهد کرد. او ادامه داد: «اگر دونالد ترامپ به من بگوید درباره یک نفر تحقیقات انجام دهم، صرفا به این علت که او یک مخالف سیاسی است، پس شخص دادستان کل نباید این کار را کند و این کار را انجام نخواهم داد.»


استولتنبرگ: عراق با ازسرگیری فعالیت ناتو موافقت کرده است
دبیرکل ناتو تأکید کرد بغداد با ازسرگیری برخی از فعالیت‌های ناتو در عراق موافقت کرده است. به گزارش ایسنا، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت: «دولت عراق تمایل خود را به تکمیل مأموریت ناتو درباره آموزش نیروهای عراقی نشان داده است.» او چهارشنبه گفته بود گسترش حضور نظامی ناتو در عراق با موافقت بغداد خواهد بود. پارلمان عراق اخیرا لایحه‌ای را مبنی‌بر لزوم اخراج نیروهای خارجی از این کشور تصویب کرد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/180733/اخبار--روز