مکث
 

 

شگرد عجیب شرکت لیزینگ خودرو برای کلاهبرداری
[شهروند] پلیس پایتخت فردی را که تحت پوشش فروش خودرو اقساطی دست به کلاهبرداری از مردم می‌زد، دستگیر کرد.
اواخر تابستان ‌سال‌جاری شکایتی تحت عنوان کلاهبرداری از طریق فروش خودرو اقساطی از مرجع قضائی به منظور رسیدگی تخصصی به اداره چهاردهم پلیس آگاهی ارجاع شد. با توجه به تعداد بالای شکات رسیدگی و دستگیری متهم پرونده در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.
با تحقیقات میدانی و انجام اقدامات پلیسی کارآگاهان موفق به شناسایی مخفیگاه متهم در محله امامزاده حسن شدند و در اقدامی غافلگیرانه ساعت ۰۵۰۰ بیست‌ودوم بهمن ماه او را که رضا سی‌وپنج ساله نام داشت، دستگیر و به اداره چهاردهم پلیس آگاهی منتقل می‌کنند.
رضا که مدیرعامل شرکت بود، پس از انتقال به پلیس آگاهی تحت بازجویی قرار گرفت و در تشریح شیوه و شگرد کلاهبرداری خود گفت: «ایده این کار را از یکی از دوستانم گرفتم که خودش به دلیل کلاهبرداری درحال حاضر در زندان به سر می‌برد. کار ما به این صورت بود که از طریق درج آگاهی در سایت‌های اینترنتی افراد را با وعده فروش فوری خودرو اقساطی فریب می‌دادیم و اعتماد مشتریان را جلب می‌کردیم.»
متهم در مورد نحوه دریافت و استفاده از پول مال‌باختگان گفت: «پس از گرفتن مبالغی از ۲۰ تا ۵۰‌میلیون تومان، زمانی را برای تحویل خودرو اعلام می‌کردیم و وقتی زمان تحویل فرا می‌رسید، به بهانه‌های مختلف مدام کار را به تعویق می‌انداختیم تا اینکه مبالغ دریافتی به حدود یک‌میلیارد تومان رسید و پس از آن شرکت را تخلیه کردیم.»
مبلغ کلاهبرداری متهم دستگیرشده بالغ بر ۱۰‌میلیارد ریال است و تاکنون ۳۰ نفر از شکات شناسایی شده‌اند. متهم به منظور انجام تحقیقات تکمیلی با دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه ۳۲ تهران در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی پایتخت قرار دارد.
سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی‌پور، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت با اعلام این خبر به مردم توصیه کرد: «ملاک برای صحت عمل یک شرکت مجوز ثبت شرکت‌ها نیست. هر فردی می‌تواند اقدام به ثبت شرکت کند. درحال حاضر تنها ۳۷ شرکت مجوز فروش خودرو دارند و افرادی که قصد خرید از شرکت‌های لیزینگ را دارند، باید با مراجعه به سایت بانک مرکزی فهرست شرکت‌هایی را که مجوز فروش دارند، مشاهده کنند.»


برق فروشگاه، کارگر را سوزاند
کارگر میانسالی که بر اثر بی‌احتیاطی در فروشگاهی بزرگ در تهرانسر دچار برق‌گرفتگی شدید شده بود، روانه بیمارستان شد.
ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران ساعت ۲۰ و  ۴۵ دقیقه پنجشنبه شب گذشته با دریافت خبر وقوع این حادثه بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه ۱۰۴ را به محل حادثه در شهرک تهرانسر اعزام کرد.
ناصر شیرازی، فرمانده ایستگاه ۱۰۴ آتش‌نشانی تهران درباره چگونگی وقوع این حادثه گفت: «کارگر سی‌ونه ساله‌ای در داخل فروشگاهی بزرگ سرگرم جابه‌جایی کرکره و انتقال آن به پشت‌بام فروشگاه بود که بر اثر بی‌احتیاطی و سهل‌انگاری ناگهان کرکره با کابل برق ۲۰‌هزار ولتی برخورد کرد.» او اضافه کرد: «این کارگر از قسمت پا‌ها و دست‌ها دچار برق‌گرفتگی شد و به گونه معجزه‌آسایی از این حادثه مرگبار جان سالم به‌دربرد و زنده ماند.»
این فرمانده‌آتش نشانی در ادامه اظهار داشت: «این کارگر بر اثر برق‌گرفتگی شدید، به سختی دچار مصدومیت شد و به دلیل شدت صدمات وارده قادر به حرکت و خروج از محل حادثه نبود.»
شیرازی تصریح کرد: «آتش‌نشانان بلافاصله به همراه عوامل امدادی برق، محل حادثه را ایمن‌سازی و این کارگر را از پشت‌بام به پایین منتقل کردند و تحویل امدادگران اورژانس حاضر در محل دادند.» او با اعلام اینکه کارشناسان آتش‌نشانی تحقیقات درخصوص علت و چگونگی بروز این اتفاق را بررسی می‌کنند، خاطرنشان کرد: «کارگر مصدوم بلافاصله با آمبولانس اورژانس به مرکز درمانی انتقال پیدا کرد.»


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/180715/مکث